شناسهٔ خبر: 128029 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم اندیشی تسهیلات سفرهای نوروزی عنوان شد؛

هدف پویش همراهان سفر ایمن کاهش تصادفات رانندگی است

عکس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در جلسه هم اندیشی برای تسهیل سفرهای نوروزی هدف از پویش همراهان سفر ایمن را کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)،جعفر قزوینیان، مدیرکل این اداره، در جلسه هم اندیشی برای تسهیل سفرهای نوروزی که با حضور معاونین این اداره کل و روسای شهرستان‌ها، ظهر امروز(۹اسفند ماه) تشکیل شد، گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری پویش همراهان سفر و تقارن موضوع با ایام ماه مبارک رمضان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری دیگرسازمان‌ها و ادارات، اقدام به برگزاری طرح "پویش همراهان سفر ایمن" با شعار "سفر ایمن، با یاد خدا و همراهی شما" کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه اظهار کرد: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در این استان با اختصاص ۳ ایستگاه پویش در محورهای مواصلاتی، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.

قزوینیان با اشاره به اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این طرح مهم، افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی با اجرای برنامه‌های نمایشی و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب، از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن است.

وی ارائه خدمات متمرکز و مناسب و فراهم کردن آسایش بیشتر برای رانندگان و مسافران، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، روان‌سازی ترافیک راه‌ها و فراهم‌سازی امکانات مناسب مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را از اهداف این پویش دانست.

قزوینیان با بیان اینکه ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و ۱ راهدارخانه فعال در محورهای مواصلاتی سطح استان آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند تا خدمات لازم را در تمام ساعات شبانه روز به مسافرین نوروزی ارائه کنند، افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی توسط مجتمع‌های خدماتی رفاهی، بازدیدهایی با نظارت کارشناسان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها بصورت روزانه انجام خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: با نظارت‌هایی که در طول ایام تعطیلات بر کار مجتمع‌ها صورت خواهد گرفت، انتظار می‌رود مسئولین مجتمع‌ها نهایت مساعدت را در پاکیزگی و بهداشت و همکاری با مجموعه اداره کل در اجرای این طرح داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد: بهتر است رانندگان پس از چند ساعت رانندگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در طول مسیر داشته باشند که در این راستا، بهترین محل توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی هستند که با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع، این مجتمع‌ها می‌توانند سفر ایمن و نشاط‌بخشی داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده و اقدامات انجام شده‌، تلاش برای کاهش تصادفات در جاده‌ها با وجود تمام محدودیت‌های موجود بسیار ارزشمند و ستودنی است، افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش میزان ترددهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با همکاری، مشارکت و همراهی عموم مردم، رانندگان و کاربران جاده‌ای، امیدواریم کمترین میزان سوانح جاده‌ای را در ایام نوروز شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه هر یک ازمعاونین و روئسای شهرستان‌ها با ارائه نقطه نظرات خود و تعامل و همفکری در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح پرداختند.