شناسهٔ خبر: 128035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سفرهای نوروزی انجام می‌شود؛

اجرای کمپین ۳۰_۶۰ در محورهای استان زنجان

راهداری زنجان معاون راهداری استان زنجان در جلسه هم اندیشی تسهیل سفرهای نوروزی ضمن اشاره به انجام کمپین ۳۰_۶۰ اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت میگیرد و براین اساس انتقال مفاهیم ایمنی به کاربران جاده ای در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث بسیار موثر و مفید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، هادی نظری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در جلسه هم‌اندیشی تسهیل سفرهای نوروزی که با حضور مدیر کل، معاونین و روسای شهرستانها برگزار شد، عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت، در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، با این تصور کاربران جاده‌ای که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و نداشتن استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیر خود باعث به وجود آمدن سوانح متعدی می‌شوند که غیرقابل جبران است.

وی گفت: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

نظری راه‌اندازی پویش ۳۰-۶۰ را در ایام تعطیلات نوروز لازم دانست و گفت: هم‌زمان با جلسات خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ اقدامات مؤثر در اجرای این پویش رخ خواهد داد و با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط می‌توان در اجرای هرچه بهتر این پویش موفق عمل کرد. وی بیان کرد: از طریق این‌گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل کرد و با حساس‌سازی مردم نسبت به خطرات، از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام تعطیلات نوروز، اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای این پویش در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با سایر ارگان‌های ذیربط چون، هلال احمر،‌ پلیس، اورژانس، امداد خودرو و..‌. این طرح با موفقیت اجرا شود. نظری در پایان از مسافران خواست ضمن همراه داشتن ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند و در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه مسیر خوداری کنند.