شناسهٔ خبر: 128253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح نقطه پرتصادف سیاه‌خور در استان کرمانشاه

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سیاه خور استان کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: نقطه پرتصادف سیاه‌خور در محور کرمانشاه به اسلام آبادغرب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: مراسم بهره‌برداری از پروژه احداث تقاطع غیر همسطح نقطه پرتصادف سیاه‌خور در محور کرمانشاه به اسلام آبادغرب بصورت ویدیو ‌کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی در سراسر کشور ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

کرمی درباره احداث تقاطع غیر همسطح سیاه‌خور گفت: این تقاطع با اعتباری بالغ بر ۲۴۸ میلیارد ریال ساخته شده و این نقطه پرتصادف ایمن سازی شده است.

وی درباه مشخصات فنی پروژه اظهار داشت: احداث تقاطع زیر گذر با دهانه ۹ متر و ارتفاع ۴.۵ متر، احداث دیوار های حائل به طول ۳۰۰ متر، احداث رمپ های ورودی و خروجی به طول ۴۰۰ متر، احداث کانال جمع آوری و هدایت آب های سطحی به طول ۱۱۰ متر انجام شده است.

کرمی افزود: در جهت ایمن سازی این تقاطع، اقداماتی همچون: احداث میدان، رفوژ میانی، جدول گذاری حاشیه راه، احداث برج روشنایی و روشنایی تقاطع، نصب هندریل فلزی و نیوجرسی، نصب علائم ایمنی و خط کشی مسیر انجام شده است.

وی در پایان عنوان کرد: رفع نقاط پرتصادف از برنامه‌های اصلی در دستور کار است که برای تحقق آن، یک نهضت تعریف شده است.