شناسهٔ خبر: 128257 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری؛

۵۳۵ واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای ۲ عضو معلول در سیستان و بلوچستان ساخته شد

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳۵ واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ۱۳۳ واحد مسکونی برای ایتام بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام ( ره ) در این استان امسال ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح اظهارداشت: در مجموع امسال پنج هزار و ۴۲۱ واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان با همکاری بنیاد مسکن و نهادهای حمایتی ساخته شده که تعدادی از آنها به افراد دارای ۲ معلول و ایتام بی سرپرست اختصاص داشت.

وی ادامه داد: امسال برای چهار هزار نفر از خانوارهای ۲ عضو معلول در کشور مسکن ارزان با استفاده از وام ۲۰۰ میلیون تومانی احداث شد که یک هشتم این تعداد در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای حمایت از اقشار تحت پوشش سازمان بهزیستی طی چهار سال، ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی ساخته خواهد شد که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت نیز افتخار داریم که این مهم بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این بنیاد سالانه بطور متوسط ۱۰ هزار مسکن روستایی مقاوم می‌سازد و علاوه‌بر این رقم ثابت همه ساله تعدادی مسکن حمایتی در قالب طرح های مسکن محرومان، مسکن ویژه ایتام، مسکن ویژه خانوار های دارای ۲ عضو معلول و مسکن بازسازی را احداث می‌کند.

بیک مداح تصریح کرد: آنچه در همه این طرح‌های متنوع مشترک هست حمایت خاص بنیاد مسکن از اقشار آسیب پذیر است و با علم به اینکه در این حوزه با وجود تمامی اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و ساخت ۱۲۴ هزار واحد مسکونی در استان طی ۲۰ سال گذشته، همچنان نیازمند اعتبارات و تسهیلات هستیم تا به نقطه بهینه برسیم.

وی با اشاره به توان بالای نیروی فنی و اجرایی در بنیاد مسکن، کمبود اعتبار را مهمترین عامل بازدارنده در تکمیل به موقع طرح‌های عمرانی دانست و گفت: در صورت تخصیص اعتبار کافی بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام در استان به مرحله بهره برداری می رسند.