شناسهٔ خبر: 128269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پانزدهمین جلسه کمسیون حمل و نقل استان:

۱۴ نقطه پرحادثه در جاده های آذربایجان اصلاح و رفع شد

کمیسیون ایمنی آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اصلاح ۱۴ نقطه پرحادثه در محور های مواصلاتی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که با ۴۰ دستگاه دوربین نظارت میشوند و ۴۱ سیستم هوشمند حمل و نقل جاده ای وظیفه ثبت تخلفات در محورهای استان را بر عهده دارند، از طرفی ۴ سامانه توزین در حال حرکت در سطح محورهای ارتباطی استان فعال است.

آرامون اضهار کرد: ۶۷ راهدارخانه فعال و ۵۹۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حوزه راهداری آذربایجان غربی بخشی از ظرفیت بالفعل را شامل می شود که با در اختیار داشتن این امکانات علی رغم بارش ۳ متری در برخی نقاط هیچگونه انسداد مسیر نداشتیم.

وی با اشاره به روکش آسفالت ۵۸۷ کیلومتر از جاده های مواصلاتی استان درسالجاری ادامه داد: امسال همچنین ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۲۶۳۶ کیلومتر از راه های ارتباطی زیرپوشش عملیات خط کشی قرار گرفتند.

آرامون در ادامه از افزایش  ۱۸ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی استان خبر داد و گفت: محور های فرار بار در سطح استان شناسایی شده است و گشت های کنترل در این مسیر ها فعال هستند  و در راستای همین طرح، رانندگان وانت بار ها ساماندهی شدند و برای وسیله نقلیه  و راننده کارت هوشمند صادر شد.

وی یادآور شد: امسال ۱۶۲۸ گشت تلفیقی با همکاری پلیس راه در سطح استان انجام گرفته که ماحصل آن پایش ۹۶۴۷ عدد ناوگان بوده است و ۷۲ هزار خودرو در ۱۱ ماهه اخیر معاینه فنی شده اند.