شناسهٔ خبر: 128280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مازندران انجام شد؛

برنامه‌ریزی و بررسی تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲

شورای هماهنگی نوروز مازندران در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مازندران تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)؛ جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مازندران با موضوع هماهنگی سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ به صورت برخط ریاست افندی زاده معاونت حمل و نقل و با حضور علی دیوسالار رئیس شورای هماهنگی و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و مدیران زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان در راستای برنامه‌ریزی و آمادگی برای ورود به فاز اجرایی خدمات سفر برگزار شد.  

در این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران ترتیب داده شد ضمن بررسی اقدامات و فعالیتهای در دست انجام، پیرامون سفرهای نوروزی، برای رفع مشکلات جاده‌ای، ایجاد راهدارخانه‌های موقت، اطلاع رسانی‌های لازم، ارائه آمار و اطلاعات روزانه، آماده‌سازی پایانه‌ها، آماده‌سازی فرودگاه و ... برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم بعمل آمد.  

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اشاره به دستورالعمل سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ در رابطه با خدمات سفر، اظهار داشت: استان مازندران جزء پنج استان دارای شدت ترافیکی بالا می‌باشد لذا در راستای هماهنگی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر مقرر شده است تا جلسات شورای هماهنگی، ویژه سفرهای نوروز به صورت روزانه و با حضور نمایندگان حوزه‌های عملیاتی و اجرایی مرتبط برگزار شود.  

وی با بیان اینکه محوریت ارائه گزارشات در رابطه با اقدامات بعمل آمده برای سفرهای نوروزی بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی استان است برنامه‌های هر دستگاه را مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی قرائت کرد و اذعان داشت: در راستای نظارت بر عملکرد، مقرر است گزارش فعالیت‌های هر دستگاه به صورت روزانه به این اداره‌کل ارائه شود تا پس از جمع‌بندی در اختیار ستاد قرار گیرد.

دیوسالار با اشاره به اینکه هدف اصلی خدمات‌دهی هر چه بهتر به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ در سطح استان مازندران است گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای پاسخگویی به مسافران از طریق سامانه‌ها و میزخدمت، استفاده حداکثری از ظرفیت برای جابه جایی مسافر، آماده‌سازی پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه برای میزبانی از مسافران بعمل آمد.