شناسهٔ خبر: 128292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران:

۷۳ هزار افتتاح حساب نهضت ملی مسکن در تهران ثبت شده است

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل نود و چهارمین جلسه شورای مسکن استان و پیگیری آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی خبر داد و گفت: ۷۳ هزار نفر افتتاح حساب نهضت ملی مسکن در تهران ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: جلسه شورای مسکن استان تهران با حضور استاندار تهران و جمعی از مدیران استانی با هدف بررسی و تدقیق ۸ دستور کار برگزار شد.

محبت خواه در این جلسه با ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: باتوجه به باز بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی در شهر جدید ایوانکی تا اواخر اسفند ماه سال جاری تاکنون تعداد یک میلیون و ۴۴ هزار نفر درطرح نهضت ملی مسکن در سطح استان تهران ثبت نام کرده اند که ازاین میزان ۱۴۰ هزار نفر تایید نهایی شده و ۷۳ هزار نفر افتتاح حساب داشته اند.

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز گفت: هدف دولت سیزدهم از اجرای طرح نهضت ملی مسکن خانه دار کردن قشر ضعیف و مستضعف جامعه بوده و هست و لیکن بحث دلالی در این بین نمود پیدا کرده که در این زمینه میبایست تدابیری اندیشیده شود و فرمانداران هوشیار باشند.  

استاندار تهران گفت: همه سازمان و ارگانها می بایست تکالیف خود را مشخص و تعیین و نسبت به ارائه برنامه های اولیه و نقشه راه هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی در انتها افزود: در خصوص بحث تامین زیرساختها از جمله بحث تامین آب با برنامه ریزی و مدیریت درست و استفاده از کارشناسان و صاحب نظران می‌توان در جهت استفاده از تکنولوژی های روز و فناورانه نسبت به بازگشت و استفاده از پس ماند آب روزانه شهری اقدام کرده که می بایست در این زمینه سازمان آب سریعا اقدام کند.

استاندار تهران همچنین دستور داد: در جلسات آینده شورای مسکن استان قبل از شروع جلسه اصلی جلسه کار گروه ویژه با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاهی و صاحب نظران امر نسبت به ارائه راهکار و مشارکت در رسیدن به اهداف کلان اقدام شود.