شناسهٔ خبر: 128307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال جاری انجام شد؛

احداث و تعمیر ۸۵ دستگاه ابنیه فنی راه در محورهای خراسان جنوبی

محمد فدوی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از احداث و تعمیر ۸۵ دستگاه ابنیه فنی راه در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ دستگاه ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر ۳۳۵۰۰۰ میلیون ریال احداث و تعمیر شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که راهداری استان برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی و مسدود شدن جاده‌ها انجام داده، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ دستگاه پل جدید با ۷۵ دهانه در محورهای مواصلاتی استان احداث شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است.

 فدوی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد: تخریب و نوسازی دال بتنی پل‌ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه‌های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پل‌ها، دریواسیون و تنظیم بستر پل‌ها، مقاوم‌سازی پایه‌های پل‌ها، تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب ، تعریض پل‌ها، مرمت دال و کوله‌های پل‌ها، مرمت قرنیز و نرده پل‌ها و نظایر آن است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۶۰۰ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در راه‌های اصلی و فرعی بالغ بر ۷۵۰۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک و در راه‌های روستایی بالغ بر۳۱۰۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک موجود است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظورعبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

شایان ذکر است که از ابتدای امسال سامانه BMS که مختص ثبت و مشخصات پل ها می باشد راه اندازی شده و تمامی پل های سطح استان در آن توسط کارشناسان مروبطه ثبت گردیده و می شود از داده های ثبت شده در جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده کرد.