شناسهٔ خبر: 128313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

۲۹ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه های ایلام نصب شد

نصب تابلو مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طی ۱۱ ماه سالجاری بیش از ۲۹ هزار تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در جاده های استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اظهار کرد: نصب تابلو و علائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها و ارتقا ایمنی جاده های ارتباطی و همچنین کاهش تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی دارد .

وی بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را از جمله دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و افزود: در راستای صرفه جویی بیشتر با کمک راهداری شهرستان‌ها بیش از ۷ هزار و ۷۲۰ عدد انواع تابلو فرسوده در استان بازسازی، رنگ‌آمیزی و در محورها نصب شده است.

چشمه خاور با بیان اینکه نصب تابلوهای ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند خاطرنشان کرد : این علائم شامل تابلو های اخطاری ، اطلاعاتی ، مسیر نما ، انتظامی و ... بوده است.

وی عنوان کرد: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی استان تاثیر دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام تصریح کرد: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۱۷۴ مترمربع تابلو اطلاعاتی در محورهای استان تعمیر و یا نصب شده است.