شناسهٔ خبر: 128400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران:

فرمانداران با جدیت پیگیر رونق طرح نهضت ملی مسکن باشند

شورای مسکن مازندران استاندار مازندران گفت: تمام فرمانداران برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند تا ساخت مسکن در شهرستان ها اجرا و رونق بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در پانزدهمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران که با حضور علیخانی معاون عمرانی استاندار، دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، (فرمانداران و روسای ادارات شهرستانی به صورت برخط) که در سالن شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: اراضی تأمین شده از سوی بهزیستی برای مسکن مددجویان تحت پوشش این سازمان در استان بهره گیری شود.

وی تأمین مسکن برای کارکنان اداری و نظامی را لازم دانست و خواستار بهره گیری از ظرفیت مسکن ملی برای کارکنان فعال در بخش‌های مختلف اداری و نظامی شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید در اراضی خارج از محدوده شهرها پیگیری شود تا شهرک های جدید به صورت نمونه ایجاد شود، تصریح کرد: آمار و اطلاعات مربوط به سامانه طرح نهضت ملی حداکثر تا پایان سال به روزرسانی شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: مسکن کارمندان دولت فاقد باید با جدیدیت پیگیری شود و هر دستگاه نماینده خود را به اداره کل راه و شهرسازی معرفی کنند و در صورت لزوم تعاونی های دستگاه های دولتی شکل گیرد.

استاندار مازندران گفت: تمام فرمانداران به عنوان مجریان اصلی پیگیری موضوعات مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن هستند و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته تا ساخت مسکن در شهرستان ها اجرا و رونق بگیرد.

وی ادامه داد: بانک های عامل مساعدت لازم درباره تشکیل پرونده و اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به پروژه های خودمالک و دولتی داشته باشند.

حسینی‌پور اظهار داشت: فرمانداران نسبت به پیگیری و انتخاب اراضی جدید برای طرح نهضت ملی مسکن حداکثر در یک ماه آینده اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: هزار و ۵۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در استان نیاز داریم که هزار و ۶۵ هکتار زمین تاکنون تامین شده است.

رضا علیخانی زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی در استان را هزار و ۵۴۰ هکتار ذکر کرد و افزود: تاکنون هزار و ۶۵ هکتار زمین مورد نیاز تأمین شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع اراضی تأمین شده ۷۲۵ هکتار زمین مربوط به شهرک‌های مسکونی است و ۲۹۵ هکتار مورد نیاز متقاضیان نیازمند است و ۲۴۴ هکتار زمین تاکنون به نام راه وشهرسازی سند صادر شده است.

علیخانی ادامه داد: کاربری ۱۲۳ هکتار مسکونی است و مابقی در مسیر تغییر کاربری هستند و در مجموع ۱۰۸ هکتار زمین برای تأمین مسکن متقاضیان در استان لازم است.

علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز با بیان اینکه فرایند تایید صلاحیت نام نویسی کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان پس از ثبت نام اولیه و تایید ادامه انجام فرایند قانونی، باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کنند.

دیوسالار با بیان این که، ۱۱۷ هزار نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، افزود: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۲۵ هزار و ۷۲۰ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

به گزارش روابط عمومی، در پایان این جلسه دربا ه پروژه ۲۵۲ واحدی آمل، زمین ۸ هزار متری برادران سلیمانی در بلوار ولایت آمل،آبرسانی به مجموعه مسکونی پیلم‌کتی بهشهر، پروانه زمین ۶.۵ هکتاری گنج افروز بابل،زمین ۲۱۰۰ متری شهرک آزادگان بابل و زمین ۶ هکتاری منطقه آبندان ساری تصمیماتی اتخاذ شد.