شناسهٔ خبر: 128468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی استان کرمانشاه خبر داد؛

پیگیری تردد مسافر از پایانه مرزی شوشمی شهرستان پاوه استان کرمانشاه

مرز شوشمی - کرمانشاه معاون فنی و راه های روستایی گفت: بازدید مسؤلان کشوری ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از پایانه مرزی شوشمی در شهرستان پاوه، انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) رحمت جلیلیان گفت: در راستای اجرای مصوبه و موافقت شورای امنیت کشور در خصوص تردد مسافر از طریق پایانه مرزی شوشمی و همچنین در راستای مصوبه کارگروه ویژه مرزی شورای تامین‌ استان کرمانشاه که در آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف شده که نسبت به راه اندازی سایت موقت تردد مسافر در پایانه مرزی شوشمی اقدام کند.

وی گفت: در همین راستا به منظور ارزیابی از وضعیت پایانه مرزی و اقدامات صورت گرفته، مسؤولان کشوری ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور از این پایانه مرزی در شهرستان پاوه بازدید کردند.

جلیلیان افزود: این بازدید توسط اللهیاری از اداره‌کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، کشتگر از اداره کل فنی و امور پیمان‌های سازمان مطبوع جهت بازدید از زیر ساخت های موجود و امکانات اصورت گرفت.

جلیلیان عنوان کرد: در این بازدید ضمن تشریح تمامی جوانب پایانه مرزی شوشمی و مزیت‌های مرز شوشمی نسبت سایر مرزها از جمله بعد مسافت شهرستان‌ و مرکز استان به مرز و استان‌حلبچه و امنیت قابل توجه مرز شهرستان، جاذبه‌های گردشگری، فراهم بودن زیر ساخت‌های توریسم درمانی در شهرستان پاوه و استان کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی در پایان افزود: تامین اعتبار توسعه فضای سایت تردد مسافر و ایجاد کامل سایت مسافری از برنامه های اصلی این بازدید بود و مسؤلان‌ استانی نیز در اولین ملاقات با طرف‌های عراقی موضوع موافقت‌های به رسمیت شناختن مرز شوشمی توسط دولت مرکزی را قطعی خواهند کرد.