شناسهٔ خبر: 128501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری تویسرکان خبر داد:

اجرای طرح آموزش ایمنی عبور و مرور در مدارس حاشیه راه‌های تویسرکان

حمید عبدالملکی  "پژوهشگر برتر" سال 1401 رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای تویسرکان گفت: طرح آموزش ایمنی عبور و مرور در ۵ مدرسه حاشیه راه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، حمید عبدالملکی افزود: این طرح در روستاهای اکبرآباد، قاسم آباد، باقرآباد، قلعه نوروز و دارانی علیای این شهریتان اجرا شد.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح آموزش ایمنی عبور و مرور به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

رییس راهداری تویسرکان تاکید کرد: راهکار پیشگیری از حوادث ترافیکی برای این گروه از کاربران جاده ای، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، عبور و مرور و ترافیک بین آنها است.

عبدالملکی یادآور شد: از مربیان و والدین دانش آموزان درخواست داریم شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به دانش‌آموزان بیاموزند تا فرهنگ‌سازی میان آنها نهادینه و به نسل‌های بعد منتقل شود. گفتنی است این طرح شامل آموزش برای راکبان موتورسوار نیز بود که در پایان به دانش اموزان و راکبان هدایایی اهدا شد.