شناسهٔ خبر: 128577 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان؛

آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی استان اصفهان بررسی شد

شانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان در شانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان ضمن ارائه عملکرد و پیگیری معضلات دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر اصفهان، آخرین وضعیت پروژه های بازآفرینی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ شانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این جلسه ضمن تبیین و تشریح مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، طرح‌های محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی ‌استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.  

در ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان گزارش عملکرد و معضلات دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر اصفهان ارائه ‌و بررسی شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون موارد مطروحه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: در این جلسه مبحث بند (د) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی مطرح و اقدامات مرتبط با آن تشریح شد.  

وی اذعان داشت: مطابق با نیازسنجی بعمل آمده از محلات، پروژه‌های پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شامل احداث مدرسه، بلوار، بهسازی محلات و روشنایی ارائه شد، که این پروژه‌ها پس از تصویب و تخصیص اعتبار اولویت بندی می‌شوند.  

قاری‌قرآن ضمن تشریح وضعیت سه پروژه موجود در سه سکونتگاه غیررسمی استان گفت: این پروژه‌ها به واسطه عدم اعتبار ناتمام مانده بود که با مذاکراتی که به عمل آمد، مشکلات مرتفع و این پروژه‌ها تکمیل می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در سنوات قبل برخی از سکونتگاههای غیررسمی استان به محدوده شهرها الحاق شده است گفت: تلاش برای ورود سکونتگاه‌های غیررسمی به داخل محدوده شهر یا به عبارتی چسباندن این نقاط به شهرها می‌تواند موجب ایجاد ضرر و آسیب کند.