شناسهٔ خبر: 128585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ماده پنج گلستان مطرح شد؛

تصویب طرح بافت فرسوده و نارکارآمد شهر دلند به مساحت ۳۵ هکتار

راه و شهرسازی گلستان ۴۹ پرونده مربوط به شهرهای گرگان، رامیان و دلند با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری، طرح بافت فرسوده و ناکارآمد و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و منجر به صدور آراء گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  مهدی ملک مدیرکل راه وشهرسازی گفت: تمام مصوبه های مطرح شده درکمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی ومعماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند.

وی افزود:  هر گونه تغییرات در طرح های تفصیلی شهری پس از بررسی و تصویب درکمیسیون ماده پنج ملاک صدور پروانه برای شهرداری ها خواهد بود.

ملک ادامه داد: در این جلسه که در محل استانداری برگزار شد، درخواست‌های مختلفی مطرح و ۴۹ پرونده در راستای برنامه ریزی برای حل مشکلات شهری و بهبود زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این پرونده ها پیش از این در کمیته فنی با نظر کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: در ادامه این جلسه طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر دلند توسط مشاور ذیصلاح مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

ملک با تاکید بر اهمیت بازآفرینی بافت های فرسوده شهری، اظهار کرد: در راستای ابلاغ بسته های تشویقی ۱۹ بندی بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، چند پرونده با رویکرد توسعه مسکن در مناطق فرسوده و ناکارامد گرگان، در جلسه مطرح و به نوسازی این واحدها به تایید کمیته فنی و اعضای اصلی کمیسیون ماده پنج گلستان رسید.