شناسهٔ خبر: 128637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته درختکاری انجام می‌شود؛

غرس درخت در محوطه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان

سیستان به مناسبت هفته درختکاری و به منظور پاسداشت فرهنگ احترام به طبیعت ،طی مراسمی با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان، معاونین و کارکنان در محوطه این اداره کل گونه های متنوع نهال غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت هفته درختکاری  از ۱۵ الی ۲۰ اسفند ماه و به منظور پاسداشت فرهنگ احترام به طبیعت ،طی مراسمی با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان، معاونین و کارکنان در محوطه این اداره کل گونه های متنوع نهال و  مطابق با اقلیم این استان غرس شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: هفته درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم و امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.

عطاء اله اکبری افزود: در واقع انسان ها وقتی درختی را با دستان خود می کارند و برای حفظ آن تلاش می کنند سبب می شود تا آنان برای فضای سبز هم اهمیت بیشتری قائل شوند.

وی ادامه داد: اقدام ارزشمند کاشت نهال که به مناسبت هفته درختکاری انجام شده است علاوه بر منظرآرایی راه‌ها، در توسعه فرهنگ درخت‌کاری و آمادگی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نیز اثر گذار است.

شایان ذکر است یک نهال در آینده درختی تنومند است که در سایه سار آن می‌توان لحظه ای خستگی را به در کرد و نفسی تازه کشید، پس باید هفته درختکاری را غنیمت شمرد و برای فرداهای سبز و آباد این سرزمین نهال امید و زندگی کاشت.