شناسهٔ خبر: 128639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۱ ماهه سال جاری انجام شد؛

صدور افزون بر ۳۰ هزار برگ معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان 

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از مراجعه ۳۰هزار و ۴۹۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به مراکز معاینه فنی استان‌ در ۱۱ ماهه سالجاری خبر داد که این میزان نشان دهنده ی افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری با بیان اینکه در حال حاضر درشمال استان تعداد ۴ مرکز معاینه فنی(زاهدان ۲ مرکز ،زابل و خاش) فعال می باشند اظهار داشت:ازتعداد وسایل نقلیه مذکور ۲۱ هزار و ۴۶۴ دستگاه قبولی مرتبه اول، ۴هزار و ۳۳۲ مورد قبولی پس‌ از اصلاح عیب و ۴هزار و ۶۹۶ مورد نیز طی فرآیند مذکور رد شده اند.

وی در ادامه افزود:در مراکز معاینه فنی استان‌ ، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها ، شیشه ها و آینه ها ، چراغ ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش نشانی ، باک ها ، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو ، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز ، لغزش جانبی چرخ ها ، تست آلاینده ها ، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:صدور مجوز تردد ناوگان حمل و نقل عمومی استان منوط به رفع نقص فنی و حصول اطمینان از ایمنی خودرو بوده و انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مهم توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کنند.

باقری در خاتمه با اشاره به کنترل های میدانی نامحسوس توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان و پلیس راه استان با توجه به نزدیک شدن به سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: دستیابی به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی علی الخصوص در ایام نوروز از اهداف این نظارت ها  هستند.