شناسهٔ خبر: 128731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور خبرداد:

۸ مورد سازه‌ غیرمجاز در حریم راه‌های نیشابور تخریب شد

نیشابور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور از تخریب ۸ مورد سازه‌های غیرمجاز در حریم راه‌های نیشابور در بهمن ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، مجید مفیدی فر  گفت: از ابتدای سال 1401 تا کنون 500 مورد اخطاریه و 20 مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها صادر شده است.

وی ادامه داد: طی اخطاریه های صادر شده فقط  20 مورد رعایت نکرده که منجر به  صدور اخطاریه دوم و گرفتن  حکم دادستانی و سپس تخریب شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور اضافه کرد: تخریب ۸ مورد اخیر در محور نیشابور فیروزه و الباقی تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محورهای کمربندی ، بزرگراه نیشابور - مشهد ، محور قدیم نیشابور - مشهد  بوده که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور صورت گرفته است.

مفیدی فر تاکید کرد: تجاوز به حریم راه، علاوه بر اینکه ایمنی کاربران راه را به خطر می اندازد، تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم نیز محسوب می شود و چنانچه مانع این ساخت و سازهای غیرمجاز نشویم ، در بحث ایمنی راه‌ها هم  با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در راستای اجرای تبصره یک از ماده ۶ قانون حفاظت از حریم راهها ، ایجاد هرگونه ساخت و ساز ، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم قانونی راه‌ها و راه آهن  بدون کسب مجوز از اداره راهداری ممنوع می‌باشد.

مفیدی فر در پایان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرده و گفت ؛ از مردم شریف شهرستان نیشابور  و زبرخان خواستاریم که قبل از هرگونه فعالیت در خصوص ساخت و ساز در حریم راه ها نسبت به اخذ مجوز لازم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام نمایند.