شناسهٔ خبر: 12876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روسای دستگاه نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی قزوین والبرز :

تعداد نامزدهاي انتخابات نظام مهندسي ساختمان در قزوين و البرز/ تاكيد بر سلامت انتخابات

باقرنیا مانی فر مدیران‌کل راه و شهرسازی استان‌های قزوین و البرز با بیان اینکه این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان به دلیل ابلاغیه وزیر و تلاش برای رفع مشکلاتی که در امر ساخت و ساز وجود دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است بر سالم برگزار شدن این انتخابات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین  به ۴ شعبه رای‌گیری در اين استان اشاره کرد و افزود: شعبات ما در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین‌زهرا و آبیک فردا پنج‌شنبه آماده برگزاری هفتمین دوره از انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان هستند. انتظار داریم همه اعضا با مشارکت بالای خود بیشترین حضور را داشته باشند. از ۸۵۰۰ نفر واجد شرایط برای رای‌گیری نیز پیش بینی شده است چیزی حدود چهار هزار نفر در انتخابات شرکت کنند. ۸۵ نفر هم نامزد این انتخابات هستند که از این میان ۱۱ نفر به هیئت مدیره نظام مهندسی استان ورود پیدا خواهند کرد.

حامد مانی‌فر درباره نحوه رسیدگی به  اعتراض‌های احتمالی نامزدها نیز گفت: مسلما هر کسی که به انتخابات اعتراضی داشته باشد مي‌تواند اعتراض خود را در موعد مقرر ارائه كند تا مورد بررسي قرار گيرد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز نیز درباره نحوه برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی در حوزه انتخابی‌اش گفت:نزدیک به ۱۵ هزار واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات در استان داریم که ۱۲۴ نفر آنها کاندیدای انتخابات هستند که در نهایت ۱۱ نفر به مدت ۳ سال عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اين استان خواهند شد.   

ابوالفضل باقرنیا افزود :تمام سعی ما در حوزه انتخابیه کرج و هشتگرد بر این است که این انتخابات به نحو بسیار‌خوب برگزار شود. تا‌کنون نیز هیچ مشکلی در این‌باره نداریم.

وی افزود: از آنجا که انتخابات در البرز مانند دیگر استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود در یکی از شعبه‌ها به صورت آزمایشی رای‌گیری برگزار کردیم که خوشبختانه هیچ مشکلی پیش نیامد. اگر اعتراضی هم پس از برگزاری انتخابات باشد برابر شیوه نامه عمل می‌کنیم.

سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با ۳۳۰ هزار نفر عضو بزرگترین تشکل صنفی کشور را تشکیل می‌دهد که مهندسان عضو آن در سراسر کشور به انجام امور خدمات مهندسی مشغول هستند. همچنین مطابق قانون، هر سه سال یکبار انتخابات هیئت‌مدیره استان‌ها انجام می‌شود که هیئت مدیره جزو ارکان سازمان و مهمترین رکن تلقی می‌شود و وظیفه تنسیق امور مهندسان و دستیابی به اهداف نظام مهندسی تصریح شده در قانون را برعهده دارند.

هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان فردا پنجشنبه 16مهرماه از ساعت 8صبح تا 17 بعدازظهر و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./

نظر شما