شناسهٔ خبر: 128863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

وجود ۲۱۹۲ کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان/ تلاش برای کاهش تصادفات با ارتقاء کیفی و حذف نقاط حادثه خیز راه‌های استان اصفهان

راههای استان اصفهان رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های بعمل آمده برای ارتقاء کیفی و حذف نقاط حادثه خیز استان، گفت: در حال حاضر ۴۸۰ کیلومتر آزادراه‌ و دو هزار و ۱۹۲ کیلومتر بزرگراه‌ در سطح استان موجود است.

علیرضا قاری‌قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و ۱۱۴ شهر، دارای ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت است.  

وی خاطرنشان کرد: این استان با هشت استان دیگر همجوار بوده و ارتباط دهنده کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی قابل توجه است.    

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: براساس آخرین آمار طول آزادراه‌های موجود ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه‌های موجود دو هزار و ۱۹۲ کیلومتر، راه‌های اصلی موجود دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر، راه‌های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر می باشد همچنین طول راه‌های شوسه ۱۶۸ کیلومتر و راه‌های همسنگ نیز دوهزار و ۶۵۰ کیلومتر است.  

وی افزود: حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای شش متر، ۱۵ هزار و ۵۹۳ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر و دو دستگاه تونل در سطح استان اصفهان موجود است.

قاری‌قرآن بیان داشت: با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه خیز، در حال حاضر ۲۵۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در قالب پروژه‌های احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست احداث است.  

وی اضافه کرد: تا کنون براساس کارکردهای ارائه شده هفت هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال برای این راه‌ها هزینه شده است، همچنین ۱۲۹کیلومتر راه در سطح استان در دست مطالعه بوده و ۱۴پروژه با اعتبار دو هزار ۶۲۵ میلیارد ریال نیز در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار است.