شناسهٔ خبر: 128899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل استان تصمیم گیری شد؛

ایمن سازی نقاط حادثه خیز محورهای گیلان برای استقبال از مسافران نوروزی

جلسه گیلان معاون استاندار گیلان در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل استان از آمادگی کامل دستگاه های مربوطه برای استقبال از مسافران نوروزی و انجام ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( گیلان) ، مسعود کاظمی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل در ایام نوروز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد ، گفت : تمامی دستگاههای مرتبط اجرایی استان ، آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی با  اولویت بندی رفع نقاط حادثه خیز استان و انجام تکالیف قانونی آنان که با این کمیسیون مرتبط هستند را داشته باشند.

وی با قدردانی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و سایر دستگاههای اجرایی متولی در رفع بسیاری از نقاط حادثه خیز بیان کرد: تمام دستگاه های مربوطه باید حداکثر ظرفیت خود را برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز باقیمانده در راستای کاهش تلفات جاده ای بکار گیرند.

مسعود کاظمی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان باید برای نصب علایم هشداری اقدام نماید و با همراهی سایر دستگاه های اجرایی و پلیس راه، اطلاع رسانی مناسب و گسترده ای را از طریق صدا و سیما و استفاده کارآمد از ظرفیت فضای مجازی برای انتشار توصیه های ایمنی داشته باشند.  

وی با تاکید بر روان سازی ترافیک نوروزی در جاده های ارتباطی استان گیلان که یکی از پر ترافیک ترین محورهای ارتباطی در کشورمی باشد افزود: دستگاه های اجرایی متولی مکلف هستند همکاری لازم را با نیروی انتظامی استان برای تقویت ساز و کارها و ابزارهای کنترلی و نظارتی برای کاهش تصادفات جاده ای داشته باشند.

کاظمی بیان اینکه باید برای ناوگان عمومی اقدامات تشویقی از جمله سوخت و لاستیک با توجه به افزایش تورم در نظر بگیریم افزود: رانندگان ناوگان عمومی با توجه به عملکردشان باید بصورت مستمر مورد تقدیر قرار گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در این جلسه ، با بیان اینکه این اداره کل آمادگی‌کامل در راستای خدمات دهی بهتر در ایام نوروز ، به هموطنان عزیز را دارد افزود: رفع نقاط حادثه خیز باقیمانده در سطح استان ، ارتقای سطح ایمنی تردد وسایل نقلیه و نصب، نوسازی، بازسازی، تعمیر، پاکسازی و شستشوی انواع تابلوعلائم ایمنی، اخطاری، انتظامی و هدایت مسیر در دستور کار قرار دارد و این روند تا قبل از شروع طرح نوروزی ادامه خواهد داشت.

اولویت راهداری حفظ جان هموطنان است

غلامعلی نیک فهم با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی راهها اولویت مهم حفظ جان هموطنان است افزود: اکیپ های راهداری و تمامی ماشین آلات برای انجام عملیات راهداری نوروزی مجهز شده و با شروع طرح نوروزی در نقاط پرحادثه استان مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۸ شرکت حمل و نقل مسافر در استان گیلان با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله ی نقلیه آماده ارائه خدمت به مسافرین نوروزی می‌باشند گفت: مردم می‌توانند برای اعلام هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره ی ۱۴۱ در هر ساعت از شبانه روز تماس حاصل نموده و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان درمیان بگذارند.