شناسهٔ خبر: 128925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال انجام شد؛

خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سمنان

خط کشی.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تاکنون خط کشی محورهای چنداب- گرمسار، آرادان- سرخه و سمنان- دامغان انجام شده و تا قبل از شروع طرح نوروزی خط کشی محورهای باقی مانده در حوزه استحفاظی این اداره کل به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای خط‌کشی محورهای برون شهری استان سمنان در ماه پایانی سال خبر داد و افزود: همزمان با فرارسیدن ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز این معاونت به منظور افزایش ایمنی محورها و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی اجرای عملیات خط کشی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اشاره داشت و گفت: با ابلاغ سیاست‌های اجرایی سازمان، سعی شده نقاط مستعد حادثه، ۵ کیلومتری مبادی ورودی شهرها و معابری که به‌واسطه اجرای طرح روکش آسفالت فاقد خط‌کشی ترافیکی بوده‌اند، عملیات خط کشی تجدید و بروز شود.

صداقت توضیح داد: تاکنون خط کشی محورهای چنداب- گرمسار، آرادان- سرخه و سمنان- دامغان انجام شده است و تا قبل از شروع طرح نوروزی خط کشی محورهای باقی مانده در حوزه استحفاظی این اداره کل به پایان خواهد رسید.

وی ارتقای ایمنی راه های استان را الزامی دانست و یادآور شد: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی روان‌سازی ترافیک، منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای است و افزایش ضریب ایمنی تردد را امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: انتظار می‌رود با خط کشی محورها طبق برنامه ریزی مدون در زمان و موعد مقرر در هیچ‌یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی وجود نداشته باشد.