شناسهٔ خبر: 129044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان انجام شد؛

نیازسنجی سکونتگاههای غیررسمی استان اصفهان و تعیین پروژه در جهت ساماندهی و محرومیت زدایی

هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان در هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان موضوع ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی استان مطرح و ضمن تعیین بانک اطلاعاتی و نیازسنجی، پروژه های حائز اهمیت با اعتبار مورد نیاز مشخص و به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین این ستاد در سالجاری، موضوع محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار مطرح و پروژه های اولویت دار در سکونتگاه‌های غیررسمی که به تصویب ستاد بارآفرینی شهری پایدار شهرستان رسیده بود، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست پیرامون موارد مطروحه و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: در جلسه پیشین این ستاد، مبحث بند (د) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مطرح و مقرر شد در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، شهرستان های مشمول نسبت به برگزاری ستاد بازآفرینی شهری اقدام و پروژه‌های اولویت دار را اعلام کنند.  

وی افزود: براین اساس در این جلسه پروژه های حائز اهمیت شهرستان های نجف آباد، کاشان، خمینی شهر، آران و بیدگل و شهرضا معرفی و با توجه به اعتبار مورد نیاز هر پروژه، بانک اطلاعاتی در این رابطه به دست آمد و مقرر شد پس از اعلام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان نیز این پروژه‌ها مطرح شوند.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه برای شهرستان های دیگری که دارای سکونتگاههای غیررسمی هستند نیز روند تعیین و تایید پروژه ها پیش خواهد رفت اذعان داشت: مطابق با نیازسنجی بعمل آمده، پروژه‌هایی که در این جلسه مصوب شد شامل احداث مدرسه، مسجد، پایگاه بسیج، فرهنگسرا، سالن ورزشی، پل، بهسازی معابر، روشنایی محلات، ایجاد دسترسی محلی و ... بوده است.  

وی در خصوص میزان بافت های ناکارآمد شهری استان اصفهان عنوان کرد: براساس مطالعات وتحقیقات میدانی بعمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت های فرسوده وناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان بیش از ۱۰ درصد محدوده های هدف بازآفرینی شهری کل کشور را شامل می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۳۷۹ هکتار از این پهنه ها به بافت فرسوده شناسایی شده، سه هزار و ۷۸۳ هکتار به سکونتگاه های غیررسمی شناسایی شده و سه هزار هکتار به بافت های تاریخی اختصاص دارد.