شناسهٔ خبر: 129045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده انتظامی استان اردبیل اعلام کرد:

آمادگی راهداری و نیروی انتظامی استان اردبیـل برای استقبال از مسافران نوروزی

تردد جاده ای فرمانده انتظامی استان اردبیل از آمادگی نیروی انتظامی و راهداری برای استقبال از مسافران نوروزی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،سردار تقوی که در جلسه هماهنگی سفرهای نوروزی در محل راهداری استان سخن می گفت افزود: جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروز ی ومترددین جاده ای وارتقای ایمنی جاده ها باید تعامل وهمکاری پلیس راه و راهداری تنگاتنگ وبیش از پیش باشد.

وی در جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم و ارتقای ایمنی جاده ها تعامل و همکاری دستگاههای خدمات رسان وذیربط در طرح نوروزی خصوصا پلیس راه  و راهداری را در این ایام خواستار شدو اظهار کرد:از آنجاییکه اردبیل استان گردشگری ومقصد مسافران از جای جای کشور  است پیش بینی می شود امسال افزایش سفر را شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بر تشدید نظارت ها و تامین سفری ایمن و عاری از تصادف و یا حادثه را وظیفه دستگاههای خدمات رسان عنوان کرد و گفت: باید نیروهای پلیس راه و راهداری بصورت شبانه روزدی در جاده بوده و تمام نقاط فنی و تجهیزات ایمنی اتوبوس ها در این ایام کنترل ومحورهای استان نیز ایمن سازی شود.

وی شغل راهداری را بدلیل خدمات رسانی به مردم با قداست و بسیار پراهمیت برشمرد و گفت:بعضی مشاغل از جمله دستگاههای خدمات رسان و امدادی بدلیل اینکه خدمات و بازخورد کاری آنها بخاطر مردم و برای خدمت به آنهاست از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است که یکی از این مشاغل مهم راهداری است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل  با اشاره به اینکه امروز دشمن از ریز ترین نقاط ضعف وهرفرصتی برای ناکارآمد نشان دادن ایران اسلامی استفاده می کند تصریح کرد:در مقابل رسانه های غربی که در مقابل پیشرفت ها و خدمات انجام شده ایران اسلامی برای مردم سکوت اختیارکرده اند بایدآگاهانه عمل کرده و با تمام توان در جهت حل مشکلات مردمی و آرامش آنها تلاش کنیم.

سردار تقوی هدف دشمن از اینهمه تبلیغات منفی علیه کشور و دلسوزی کاذب برای مردم مارا ناامید کردن مردم نسبت به کشور ،دولت و آینده عنوان کرد و خاطر نشان شد:اگر مردم از نظام خود انتظار دارند یعنی به توانایی دولت و نظام اعتقاد دارند و باید در مقابل این اعتماد مردمی تمام تلاش خود را برای ارامش آنها به کار بگیریم.

وی بهترین راه مقابله با دشمنان خارجی را خدمت بی منت به مردم قدرشناس در همه زمینه ها عنوان کرد و افزود:این مردم در ۲۲ بهمن ماه امسال باحضور پرشورو انقلابی خود در این مراسم حمایت وفاداری خود از انقلاب و ولایت را نشان داده وبا حضور راسخ جواب کوبنده ای به همه یاوه گویان و دشمنان نظام دادند.

همچنین فرماندهی انتظامی استان اردبیل از تلاش های راهداران استان خصوصا مدیر کل جهادی که به معنای واقعی کلمه در میدان عمل خدمات لازم را با اخلاص و ایمان برای مردم انجام میدهد قدردانی کرد.

در ادامه رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز از آمادگی کامل نیروهای پلیس راه در کنار راهداران برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبرداد و تصریح کرد:خط قرمز پلیس تخلفات حادثه سازی است که در این خصوص در ایام طرح نوروزی با رانندگانی که سرعت،سبقت و نظم عمومی را رعایت نکرده و اقدام به حرکات خطر آمیز می کنند برخورد قاطع انجام خواهد شد.

در این جلسه که فرماندهان کلیه پاسگاههای پلیس راه،معاونان و روسای ادارات راهداری حضور داشتند مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل ضمن قدردانی از تعامل و همکاری همه جانبه فرماندهی انتظامی استان با این اداره کل در خدمات رسانی به مردم عزیز ازآمادگی هزار و۲۰۰ ناوگان مسافری راهداری استان اردبیل برای ارائه خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبرداد وتصریح کرد: ۳۰۰دستگاه اتوبوس،۶۵۰ دستگاه سواری و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوروزی در خدمت مردم و مسافران هستند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح نوروزی ۱۴۰۲از تاریخ ۲۴ اسفند تا۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد تصریح کرد:هدف از اجرای این طرح رضایتمندی مردم در حوزه حمل ونقل و کیفیت بالای خدمات است.

عضو شورای اداری استان اردبیل در این ایام از تشدید نظارت ها بر ترمینال ها وشرکت های مسافربری وهمچنین تجهیزات ایمنی ناوگان ها خبردادوخاطرنشان کرد:راهداری استان علاوه بر آماده سازی ناوگان ها در خصوص ایمن سازی محورهای مواصلاتی نیز اقداماتی از جمله خط کشی،نصب علائم،لکه گیری نصب تابلوها و ایجاد روشنایی راانجام داده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل آغاز فروش اینترنتی بلیط هارا از ۱ اسفندماه یادآور شدو بیان کرد:برای اولین بار امسال برروی تمامی بلیط ها نوع وسیله نقلیه،ظرفیت مسافران و شماره ماشین حک شده تا از هرگونه تخلف جلوگیری شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود:تلفن های پاسخگوی راهداری،مدیریت ترمینال و ۱۱۰ و۱۲۰ پلیس در ۴ نقطه از اتوبوس ها نصب شده است تامسافران هرگونه انتقاد وشکایت خود از عملکرد شرکت و رانندگان را به این شماره هااطلاع دهند.

وثوقی در طول اجرای طرح نوروزی از استقرار نیروهای راهداری در تمامی محورها و جاده های استان خبردادو گفت: اسکان های اضطراری برای مسافران در همه محورها آماده شده وهمزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن  در ۳ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان اردبیل با  برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ارائه پیام های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.