شناسهٔ خبر: 129123 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بیش از ۲۳۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها عملیاتی و اجرایی شد

مسکن روستایی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۲۳۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملکرد بنیاد مسکن  را در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی در روستاها طی سال ۱۴۰۱ و همچنین از ابتدای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با تلاش بنیاد مسکن و همکاری مردم ۲۳۴ هزار و ۷۲۸ واحد روستایی نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد: از ۲۰۰ هزار واحد مصوبه سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان، تاکنون ۱۶۲ هزار واحد برای پرداخت وام به استان‌ها ابلاغ شده است و مابقی نیز به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین از این ۱۶۲ هزار واحدی که به بانک‌ها توسط بانک‌های عامل ابلاغ شده است ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ نفر توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شد که تسهیلات آنها پرداخت شود. ۶۲ هزار و ۳۷ نفر وام را دریافت و کار عملیاتی و اجرایی واحدها را آغاز کردند.

جودی یادآور شد: در دی ماه سال جاری تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ و اجرایی شد که همین روند سبب شد تا ساخت واحدها و مشارکت مردم اندکی با اختلال همراه شود.

وی تصریح کرد: پرداخت کامل سهیمه سال ۱۴۰۲ به طور کامل در برنامه است. مطمئنا با روندی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و قول رییس جمهور برای نهضت ملی مسکن در بخش روستایی شاهد تحقق کامل این مهم در طی دولت سیزدهم خواهیم بود.