شناسهٔ خبر: 129158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفت؛

تبیین راهبردهایی جهت دستیابی به اهداف حوزه های مختلف راه و شهرسازی استان اصفهان

شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه شوای معاونین راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف رفع مسائل و مشکلات حوزه های کاری مختلف، برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۲، تعیین راهبردهایی جهت دستیابی به اهداف و تسریع امور تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورای معاونین این اداره کل برگزار شد.  

در این جلسه ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه های کاری مختلف، برنامه های اولویت دار مطرح و وضعیت پروژه ها، بودجه های مربوطه، شایسته سالاری، تفویض اختیارات، مسائل مالی پرسنلی و ... مورد بررسی قرار گرفت همچنین راهبردهای لازم جهت نیل به اهداف سازمانی و تسریع امور ارائه شد.  

معاونین حوزه های مختلف در این نشست به ارائه گزارش عملکرد سالانه، چالش ها و موانع کاری پرداختند که پس از بحث و بررسی و با همفکری راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در طی این جلسه پس از استماع گزارشات ارائه شده، انتظارات خود را مطرح کرد و با ارئه رهنمودهای لازم از آنان خواست با جدیت کامل و سیاستگذاری دقیق، هدف تعیین شده سازمانی را جامه عمل بپوشانند.  

وی بر سرعت بخشی و اجرای دقیق پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: در برنامه عملیاتی سال پیش رو همچون سنوات گذشته می بایست به زمان بندی دقیق پروژه‌ها و طرح‌ها توجه ویژه شود و تمامی پروژه‌های در دست اجرا چه در بخش راه و چه در بخش مسکن می بایست در بازه زمانی تعریف شده، با کیفیت مناسب به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.  

قاری قرآن اذعان داشت: نقش و جایگاه تصمیمات شورای معاونین این اداره کل که نشات گرفته از خرد جمعی اعضاء می باشد بسیار حائز اهمیت است.  

وی در خصوص چیدمان نیروی انسانی در سطح اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و ادارات تابعه بیان داشت: منابع انسانی ارزشمندترین منابع سازمان‌ها محسوب می شوند که در صورت قرارگرفتن آنان در جایگاه‌های مناسب با توانایی و تجارب و قابلیت خود، می توان با سرعت، اهداف سازمانی را تحقق بخشید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تاکید بر شایسته سالاری در تمام سطوح کارکنان گفت: در صورتی که کارکنان از درون و با تمام وجود احساس کنند که با توجه به تجربه و تخصص کاری، سابقه و تحصیلاتی که دارند در جایگاه درست قرار گرفته و توسعه می یابند، رضایت بخشی، افزایش انگیزه و نهایتاً بهره‌وری حاصل می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه انجام امورات محوله می بایست برابر قوانین و ضوابط انجام پذیرد خطاب به مسئولین حاضر در جلسه اظهار داشت: قراردادهای باز که از سال های پیش بنا به دلایل مختلف بلاتکلیف مانده است با تشکیل کمیته‌های کارشناسی تعیین تکلیف شود و اقدامات قانونی در این خصوص به عمل آید.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه پاسخگویی به ارگان‌های نظارتی یکی از مهمترین وظایف معاونین و روسای ستادی و ادارات تابعه است تاکید کرد: مسئولین هر حوزه در امورات کاری مرتبط و مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود، در راستای شفافیت کاری می بایست نهایت همکاری و هماهنگی را با ارگان‌های نظارتی داشته باشند چرا که شفافیت در کارها سبب دقت مضاعف در کلیه امور می شود. و بستر همفکری و همکاری در حل مسائل را فراهم می‌سازد.  

وی بر صرفه جویی و نگاه هوشمندانه به مصارف تاکید کرد و گفت: معاونین، روسا و تمامی کارکنان موظفند جهت کاهش در هزینه های جاری مطابق آیین نامه ها عمل کنند و همت ویژه ای داشته باشند. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از اقدامات بعمل آمده طی یکسال اخیر، از تلاش های انجام پذیرفته جهت استقبال از مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ و خدمات سفر تقدیر کرد.