شناسهٔ خبر: 129183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع معضل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان؛

تفاهم نامه مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان منعقد شد

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای یادداشت تفاهم مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازملان اوقاف و امور خیریه، در سطح استان گلستان نیز بر ای تخصیص اراضی این سازمان به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مینودشت، بین دو مجموعه تفاهم نامه ای منعقد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مقرر شد، بخشی از اراضی تحت تملک سازمان اوقاف و امور خیریه در گلستان، جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این زمین با مساحت ۳۰ هزار متر مربع در محدوده شهر واقع است و بخش اعظم نیاز شهرستان مینودشت را در حوزه تامین زمین رفع خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، نقشه برداری و تهیه طرح تفکیکی از رقبه به قطعات با مساحت مناسب، تغییر کاربری زمین و همچنین اخذ مجوزات از طریق مجاری قانونی و ذیربط ( کمیسیون ماده پنج) توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شود.

ملک همچنین تصریح کرد: گفتنی است در این یادداشت تفاهم ذکر شده که تعداد، متراژ و جانمایی قطعات مسکونی و تجاری سهم موقوفه، در صورت تایید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قطعی خواهد شد.