شناسهٔ خبر: 129225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نهمین جلسه شورای فنی گلستان عنوان شد؛

احداث واحدهای نهضت ملی مسکن با رویکرد صر فه جویی در مصرف انرژی

راه و شهرسازی گلستان نهمین جلسه شورای فنی استان گلستان با رویکرد تهیه و ابلاغ شیوه نامه صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، نهمین جلسه شورای فنی استان با رویکرد تهیه و ابلاغ شیوه نامه صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان و به ریاست سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارشی از دستگاه های ذیربط در خصوص روند کاهش مصرف انرژی در حوزه ساختمان، ملک به عنوان متولی اصلی مبحث ۱۹ گزارشی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه ارائه کرد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی به شیوه های متعدد، گفت: بیش از ۳۰ درصد مصرف انرژی ما در حوزه ساختمان است که چنانچه این مصرف مدیریت شود گام بزرگی در ذخیره انرژی خواهیم برداشت.

ملک با اشاره به اهمیت اقدام مهندسان گلستانی برای طراحی و تولید نرم افزار مدیریت مصرف انرژی در حوزه ساختمان، اظهار کرد: این نرم افزار باید به تمامی مردم و سازندگان معرفی شود تا خریداران درباره میزان هدر رفت یا ذخیره انرژی در واحد مسکونی خود مطلع شوند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این آگاهی بخشی نقش اثرگذاری بر جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهد داشت.

وی افزود: گفتنی است که مبحث ۱۹ به تمامی پیمانکاران ساختن مسکن در گلستان ابلاغ شده و تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی احداث خواهد شد.