شناسهٔ خبر: 129275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان نهاوند به ارزش ۵۰ میلیارد تومان

اسدالهی 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : ۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان نهاوند به ارزش ۵۰ میلیارد تومان خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، " ایوب اسدالهی" عنوان داشت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی نهاوند توانستند ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان را که توسط برخی از افراد تصرف شده بود باز پس گیری کنند.

وی به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره و عنوان کرد: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

اسدالهی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت از اراضی در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت کاری با در نظر گرفتن اولویت مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف اموال دولتی مشغول به گشت‌زنی هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: هر گونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب و در صورت مشاهده و گزارش، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.

وی اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی دانست و افزود: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به سامانه تلفن گویای چهار رقمی ۱۶۵۶ و شماره تلفن ۰۸۱۳۸۲۶۱۱۴۰ اطلاع دهند.