شناسهٔ خبر: 129364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح پویش همراهان سفر ایمن دراستان سیستان و بلوچستان 

آغاز طرح پویش همراهان سفر ایمن طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ،مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان طرح پویش در مجتمع خدماتی رفاهی جنب پاسگاه پلیس راه زاهدان، بم آغاز شد. 

منصور بیجار معاون امور عمرانی استاندار با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و اهمیت این ایستگاه ها جهت استفاده مسافرین نوروزی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری که در نظر گرفته شده ادامه داد: بیشتر تصادفات در صفر تا ۳۰ کیلومتری شهرستان ها اتفاق می‌افتد و با توجه به بعد مسافت شمال تا جنوب استان این مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه ها مکانی برای استراحت مسافرین و استفاده از برنامه های در نظر گرفته شده در این پویش خواهد بود تا مسافرین ضمن استراحت از این برنامه ها نیز استفاده کنند .

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مراسم اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از امروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با همکاری ستاد اقامه نماز درمجتمع خدماتی رفاهی بین راهی جنب پاسگاه پلیس راه زاهدان ، بم و همچنین راهدارخانه جون آباد در محور زاهدان ، خاش که یکی از پرترددترین محورهای استان می باشد اجرا می‌شود.

کرد افزود: پویش همراهان سفر ایمن با هدف افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

وی در خاتمه یادآورشد: یکی از دغدغه‌های مهم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای، کاهش تلفات جاده‌ای با بهره‌گیری از هر امکان و شرایطی است.