شناسهٔ خبر: 129438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سمنان خبر داد؛

سفرهای نوروزی تا کنون هیچ تصادف منجر به فوت در استان سمنان نداشته است

IMG_20230319_233807_386.jpg استاندار سمنان در بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان روند خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی ۱۴۰۲ قابل تقدیر دانست و گفت: با آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲، خوشبختانه تاکنون تصادف منجر به فوت گزارش نشده و امیدواریم در پایان این طرح نوروزی بدون فوتی را تجربه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با حضور در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از روند خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

هاشمی در این بازدید اظهار داشت: با آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲، خوشبختانه تاکنون تصادف منجر به فوت گزارش نشده و امیدواریم در پایان این طرح نوروزی بدون فوتی را تجربه کنیم.

استاندار سمنان با تاکید بر بسترسازی تردد ایمن و آسان مسافران گفت: خدمت به مسافران و زائران امام هشتم(ع) بالاترین عزت و افتخار است و از آن رو که بالابردن سطح ایمنی جاده ها و کاهش سوانح و تصادفات در استان و رفاه مسافران با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن امکانات همه دستگاه های اجرایی به وجود می‌آید، این موضوع در روزهای پایانی سال با جدیت پیگیری می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه یکنواختی و چشم انداز راه ها در استان و خستگی رانندگان به این واسطه، باعث واژگونی و تصادفات است، افزود: افزایش مدت ماندگاری مسافر، رفع خستگی از طریق برپایی نمایشگاه های محصولات و صنایع دستی و ترغیب به حضور در شهرها در دستور کار است.

استاندار سمنان توضیح داد: تمامی امکانات استان در راستای خدمت رسانی به زائران بسیج گردیده و در این‌ میان اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ترافیکی جاده‌های استان سمنان مناسب است، ابراز داشت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای خدمتگزاری به هموطنان آمادگی کامل دارد و با حضور مستمر و مداوم در سطح جاده ها از هیچ حمایتی به مسافرین و زائران علی بن موسی الرضا(ع) دریغ نخواهد کرد.

احسان منصور کیایی با تاکید بر لزوم هم افزایی و تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط، تصریح کرد: امید است با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید با برنامه‌ریزی و جلسات منظمی که انجام شده بتوانیم آمار قابل توجهی از سوانح و تصادفات را در استان کاهش دهیم.

وی از ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و یادآور شد: استان سمنان به دلیل قرار گیری در محور زیارتی امام رضا(ع) در پیک اول سفرهای نوروزی شاهد حجم بالای تردد در باند جنوبی است و به همین دلیل نگاه ما نیز در این بازه بیشتر معطوف به مسیر رفت به سمت مشهد مقدس است و در پیک دوم سفرهای نوروزی نیز به دلیل بازگشت مسافران نوروزی به محل سکونتشان نظاره گر افزایش تردد در باند شمالی خواهیم بود که این اداره کل تلاش خواهد کرد تا با تشدید نظارت بر این محور سفر بی دغدغه‌ای را برای مسافران نوروزی فراهم آورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از حضور جهادی استاندار در این طرح تقدیر کرد و گفت: با حضور مستمر استاندار در فعالیت های اجرایی استان هماهنگی خوبی بین مجموعه های مختلف استان بوجود آمده که مایه مباهات است و قطعا این اداره کل با قدرت و بیش از گذشته در راستای خدمت به کاربران جاده‌ای گام برخواهد داشت.