شناسهٔ خبر: 129548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار سمنان از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن عنوان شد؛

پویش همراهان سفر ایمن طرحی خوب و ارزنده در محورهای استان سمنان است

بازدید استاندار سمنان از پویش.jpg استاندار سمنان در حاشیه بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن فعالیت شایسته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را قابل تقدیر دانست و گفت: پویش همراهان سفر ایمن طرحی خوب و ارزنده در محورهای استان سمنان است که رفع خستگی مسافران و ایجاد نشاط و شادابی کاربران جاده‌ای را دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در حاشیه بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن گفت: پویش همراهان سفر ایمن طرحی خوب و ارزنده در محورهای استان سمنان است که رفع خستگی مسافران و ایجاد نشاط و شادابی کاربران جاده‌ای را دنبال می‌کند.
وی برگزاری برنامه پویش همراهان سفر ایمن با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را قابل تقدیر دانست و افزود: در سال جاری به دلیل کاهش محدودیت های کرونایی و تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش مسافرت‌ها هستیم و به یقین این طرح می‌تواند در کاهش تصادفات برون شهری تاثیر بسزایی داشته باشد.
استاندار سمنان یادآور شد: طی ۳ ماه گذشته جلسات خدمات سفر استان به صورت مستمر برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافران و زائران امام هشتم(ع) برگزار و بر بسیج شدن تمامی امکانات استان برای آسودگی خاطر مسافران و زائران امام مهربانی تاکید شد.
هاشمی تصریح نمود: الحمدالله تا شب گذشته در سطح راه های استان تصادف منجر به فوت نداشتیم و این نوید خوبی برای آغاز سفرهای نوروزی است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: انشالله تمامی سفر ها بی خطر بوده و کلیه هم استانی ها و هموطنان در سال ۱۴۰۲ سالی توام با موفقیت و پبروزی و سلامتی داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این بازدید گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.
منصورکیایی تاکید کرد: ۱۵ دقیقه‌ استراحت به ازای هر ۲ ساعت رانندگی می تواند بسیاری از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن است.
وی اظهار داشت: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و هدف از آن ارتقای ایمنی سفرهای برون‌ شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان افزود: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آمادگی کامل و اجرای تمهیدات لازم پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به مسافرین و زائرین بارگاه رضوی ارائه کنیم.
شایان ذکر است در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین شریفی‌نیا، امام جمعه آرادان و خانی، فرماندار شهرستان آرادان نیز حضور داشتند و به اتفاق اجرای پویش همراهان سفر ایمن را طرحی موفق در حاشیه راه‌های استان دانستند.