شناسهٔ خبر: 129747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرودشت - شیراز پر ترددترین محور استان فارس‌

مرودشت - شیراز پر ترددترین محور استان فارس‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز گذشته بیش‌ترین تردد در محور "مرودشت- شیراز" ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز گذشته بیش‌ترین تردد در محور "مرودشت- شیراز" ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

 علیرضا راستیار در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای مرودشت-شیراز و بالعکس،شیراز_دشت ارژن، شیراز_کوار، شیراز_ سپیدان، شیراز_سروستان و دشت ارژن به قائمیه اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در محور مرودشت_شیراز ۴۸ هزار و ۴۱۵ تردد، شیراز_ مرودشت ۴۵ هزار و ۶۵۹ تردد،شیراز_دشت ارژن ۲۵ هزار و ۷۹۷ تردد، شیراز_کوار ۲۵ هزار و ۲۳۸ تردد، شیراز_سپیدان ۲۰ هزار و۸۷۶ تردد، شیراز_سروستان ۱۳ هزار و ۷۳۶ تردد و دشت ارژن_ قائمیه ۱۲ هزار و ۴۹۳ تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه از کل ترددهای انجام شده ۵ درصد متعلق به ترددخودروهای سنگین بوده‌است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودروها ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی افزود: تردد در محورهای ورودی‌های شیراز در روز گذشته نسبت به پارسال شاهد افزایش ۱۶ درصدیبوده‌ایم. همچنین تردد خودروهای سواری در روز گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در همین بازه زمانی، ۱۱ درصدافزایش داشته است.

راستیار خاطرنشان کرد: در روز گذشته تعداد یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۲۳ تردد در محورهای استان ثبتشده است که نسبت به سال گذشته با تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۲۵ تردد شاهد افزایش ۱۱ درصدیبوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محورهای مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۶۲ هزار و ۷۳۱ تردد را خودروهایسنگین، یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۹۲ تردد را خودروهای سواری و وانت و ۶ هزار و ۶۲ تردد را اتوبوس‌هاشامل می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتیباز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سببمی‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.