شناسهٔ خبر: 129767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ناوگان حمل و نقل جاده ای استان فارس ۲۰۱ هزار مسافر نوروزی را جابه جا کرد

نوروز فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر این استان در قالب ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ازابتدای آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا پایان روز سه شنبه یکم فروردین ماه جاری، ۲۰۱ هزار و ۹۲۵ مسافر نوروزی را به نقاط مختلف درون و برون استان جابه جا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر این استان در قالب ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ازابتدای آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا پایان روز سه شنبه یکم فروردین ماه جاری، ۲۰۱ هزار و ۹۲۵ مسافر نوروزی را به نقاط مختلف درون و برون استان جابجا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس) ،علیرضا راستیار افزود: این تعداد مسافر در قالب ۱۶ هزار و ۲۵۵ سفر جابجا شده اند که در بحث تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه پارسال تغییرمحسوسی نداشته ایم اما در تعداد سفرها کاهش هشت درصدی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از مجموع مسافران جابجا شده توسط این ناوگان، ۱۱۴ هزار و ۷۳۵ مسافر در قالب هشت هزار و ۱۳۳ سفر از شهرشیراز به نقاط مختلف درون و برون استان جابجا شده اند که تعداد مسافر رشد ۱۱.۷ درصدی و در بحث تعداد سفرها رشد ۶۱ درصدی را تجربه می کنیم.

او افزود: همچنین طی مدت مذکور سه هزار و ۷۸۴ نفر (راهیان نور) از استان در قالب ۸۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافران استان به مناطق جنگی اعزام شدند که سهم شیراز از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۲ مسافر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: هم اینک ۷۰۰ نیروی راهداری این استان به همراه ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان مستقر و آماده خدمات رسانی به هموطنان و کاربران جاده ای هستند.

راستیار افزود: طی ساعت های گذشته در برخی محورهای استان از جمله بوانات، خسرو و شیرین و کولی کش بارش باران و در محورتنگ ابوالحیات به سمت دشت ارژن نیز بارش برف را داشتیم.

وی ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای شمال و شمال غرب از جمله محورهای منتهی به شهرستان های آباده و خرم بید وهمچنین تمام مسیرهای منتهی به استان اصفهان و استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند با توجه به شرایط جوی این محورها و احتمال بارش برف و باران و همچنین کاهش دما، حتما تجهیزات و امکانات لازم را به همراه داشته باشند.

وی، همچنین از رانندگان خواست که ضوابط و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و مسافران نوروزی نیز هرگونه سوال، انتقاد وپیشنهاد در خصوص وضعیت راههای استان فارس را از طریق سامانه ۱۴۱ دنبال کنند.

راستیار در خصوص ممنوعیت تردد کامیون در محورهای استان نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروز، تردد کامیون فقط در محور کنارتخته ازکازرون به سمت بوشهر ممنوع است و به جز کامیون های حامل مواد غذایی و تانکرهای حامل سوخت، سایر کامیون ها حق تردد در هیچ ساعت شبانه روز از این محور را تا پایان تعطیلات ندارند.