شناسهٔ خبر: 129799 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰۷ میلیون تن انواع کالاهای تجاری/تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت‌های دریایی

بندر امام توسعه اقتصاد دریامحور، تخلیه‌وبارگیری بیش از ۲۰۷ میلیون تن انواع کالاهای تجاری و تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت‌های دریایی از مهم‌ترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی با تکمیل کریدور ساحلی جنوب طی دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در سال جدید را بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد و از برنامه توسعه ناوگان هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی کشور خبر داد. وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تکمیل صنعت حمل و نقل ترکیبی کشور برای بهره مندی از اقتصاد دریا محور تاکید کرد و افزود: زمانی که کالاها به بنادر کشور می رسد باید با ریل و یا جاده به نقاط مختلف کشور حمل شود. بنابراین در برنامه است تا پایان دولت سیزدهم کریدور ساحلی به اتمام برسد.  ۵۰۰ کیلومتر این کریدور باقیمانده بود که ۵۰ کیلومتر آن در هفته های اخیر افتتاح شد و ۵۰ کیلومتر دیگر در روزهای آینده در استان سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

توسعه اقتصاد دریامحور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است

وزیر راه و شهرسازی در  پیام نوروزی به مناسبت سال مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد: ارتقا و افزایش ظرفیت بنادر، مقدمه ای لازم برای توسعه اقتصاد دریا محور است که با جدیت در دستور کار خواهد بود.

تخلیه‌وبارگیری بیش از ۲۰۷ میلیون تن انواع کالاهای تجاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیام تبریک سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: این سازمان در سال پیش رو نیز راهبردها و سیاست‌های اجرایی سه مولفه کارکردی توسعه، تجهیز و تامین زیرساخت‌های بندری و دریایی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

تامین ۴۸ شناور برای جابجایی در مسافرت‌های دریایی

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۴۸ شناور مسافری توانستند مجوزهای لازم را  به لحاظ ایمنی کسب کنند اظهار کرد: از این تعداد شناور ۵ هزار و هشتصد صندلی برای جابجایی مسافرین درنظر گرفته شده است.

ثبت ۵۶۵ هزار سفر دریایی از ۲۴ تا ۲۸ اسفند

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ از انجام حدود ۵۶۵ هزار سفر دریایی و حدود ۲۹۹ هزار گردشگری دریایی، خبر داد.

رکورد عملیات حمل دو طرفه در پایانه نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) شکسته شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: رکورد عملیات حمل دو طرفه مواد نفتی در قالب عملیات تخلیه و بارگیری به یک فروند کشتی در مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره) شکسته شد.

خدمات دهی حدود ۳ هزار شناور دریایی به مسافران نوروزی مازندران

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: حدود سه هزار شناور شامل جت اسکی و قایق آماده ارایه خدمات دریاگردی به مسافران نوروزی در آب های ساحلی این استان هستند.

۲ فروند کشتی نوساز داخلی در بندرعباس به‌ آب انداخته شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آزمون‌های دریانوردی دو فروند لندینگ‌کرافت نوساز ۸۰۰ تنی ساخت صنایع داخلی کشور در یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی بندرعباس به اتمام رسید و این شناورها به آب‌اندازی شدند.

رکورد تخلیه و بارگیری ۵۶ هزار تن کالا روزانه در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با انعقاد تفاهم نامه سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و برقراری سرویس منظم کانتینری از مبدا و مقصد چابهار، عملیات کانتینری از این بندر طی سال جاری، نسبت به سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار شد.

پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی شبانه روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: کارکنان این وزارتخانه از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۵۱۴۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها، شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر و شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگوی تماس های شهروندان هستند.