شناسهٔ خبر: 129850 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۲۰ درصدی تردد ریلی مسافران تا ۲ فروردین/تکمیل راه‌آهن بستان آباد_ خاوران

قطار مسافری از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی تردد ریلی مسافران از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تکمیل راه‌آهن بستان آباد_ خاوران اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

ثبت افزایش در ترددها،۲۰ درصد ریلی، ۱۱ درصد جاده‌ای، ۶۳ درصد دریایی و ۳ درصدی هوایی

وزیر را و شهرسازی با تأکید بر تمام تلاش برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی، از رشد ترددها از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین خبر داد و گفت: در این بازه زمانی افزایش در ترددها شامل۲۰ درصد ریلی، ۱۱ درصد جاده ای، ۶۳ درصد دریایی و سه درصدی حوزه پروازها داخلی و خارجی هوایی ثبت شد.

جابه جایی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مسافر از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از شش هزار و ۸۰۰ مسافر را جابه جا کرده است.

تشکیل جلسه ستاد نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی با حضور معاون مسافری راه‌آهن

ستاد نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی، با حضور موسوی،‌ معاون مسافری راه آهن و تعدادی از مدیران کل و مسئولین مربوطه در ساختمان شهید نوری تشکیل جلسه داد.

بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی با تکمیل کریدور ساحلی جنوب طی دولت سیزدهم/توسعه ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۲

وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در سال جدید را بهره‌مندی از حمل و نقل ترکیبی عنوان کرد و از برنامه توسعه ناوگان هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی کشور خبر داد.

طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۵ هزار کیلومتر رسید

طول خطوط ریلی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار و ۳۷ کیلومتر رسید که از این میزان ۱۱ هزار و ۷۹۸ کیلومتر، طول خطوط ریلی اصلی است.

اعزام ۲۲ دستگاه کانکس کمک بشر دوستانه ایران به منطقه زلزله‌زده ترکیه با قطار

۲۲ دستگاه کانکس با هدف کمک بشر دوستانه ایران جهت اسکان زلزله زدگان ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران به مقصد منطقه زلزله زده ترکیه با قطار اعزام شد.

رشد سفرهای ریلی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از افزایش تعداد مسافر و سفرهای ریلی استان اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

راه‌آهن بستان آباد- خاوران آماده بهره‌برداری است

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: در راستای تحقق برنامه توسعه شبکه ریلی کشور، عملیات اجرایی راه‌آهن بستان آباد- خاوران به اتمام رسید و این پروژه ریلی به عنوان یکی از پنج اولویت توسعه خطوط ریلی کشور در سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری است.

بخش‌های مختلف ایستگاه راه آهن مشهد بررسی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مشاور مدیر کل و رییس اداره حمل و نقل و مدیر عامل شرکت راه آهن، شامگاه شنبه بیست و هفتم اسفند ماه به منظور ارزیابی شرایط و اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز از بخش های مختلف ایستگاه راه آهن مشهد، سکوی مسافری و قطارهای حاضر در سکو بازدید به عمل آورد.

جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی به ۲۹ میلیون نفر رسید

ناوگان حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۹ میلیون نفر مسافر را جابجا کرد.