شناسهٔ خبر: 129899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اکیپ راهداران انجام شد؛

برف روبی ۷۰ کیلومتر از محورهای ماهنشان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماهنشان با اشاره به بارش برف اظهار داشت: توسط اکیپ راهداران ۷۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان برف روبی شده و مسدودی جاده نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، محمد جعفری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان؛ با بیان این مطلب که بارش‌ها بیشتر متمرکز در ۲۰ کیلومتر انتهای حوزه استحفاظی در محور "دندی به تخت سلیمان" و نیز روستاهای دهستان "اوریاد" بود، این موضوع موجب شد تا راهداران با انگیزه و انرژی خاصی حتی در نوروز و ایام تعطیلات نیز مشغول خدمت رسانی به مردم باشند.

جعفری با اعلام اینکه علاوه بر بارش برف در ارتفاعات، شاهد وقوع سیل در نقاط پایین دست دامنه های کوهستانی بودیم، افزود در این راستا سه اکیپ راهداری، به صورت کشیک در حال آماده باش بودند و با توجه به پیش بینی بارش تا اواسط فروردین ماه این آمادگی حفظ خواهد شد.

جعفری با اعلام اینکه شش نفر از راهدارن در قالب یک اکیپ، ۷۰ کیلومتر از مسیر را برف‌روبی کردند، ابراز داشت: گشت‌های راهداری برای ارتقای ایمنی جاده‌ها در کل محورهای مواصلاتی حضور مستمر دارند.

وی با عنوان این مطلب که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا ۱۵ فروردین شاهد شدت بارش‌ها در بعضی نقاط باشیم، افزود: ماموران راهداری ماهنشان در آمادگی کامل بسر می‌برند تا در صورت بروز هر گونه پدیده جوی غیر منتظره، واکنش سریعی داشته باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان به دیگر اقدامات صورت گرفته در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: بارش باران سیل‌آسا در نقاط پست ارتفاعی از جمله روستای "برون قشلاق" باعث شد جاده‌ها گل‌آلود شوند که با اقدام به موقع همکاران راهداری، پاکسازی ناشی از سیل نیز انجام شد.

جعفری با بیان اینکه آماده‌باش نیروهای اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان تا پایان تعطیلات در منطقه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به نوسانات جوی درخواست داریم مسافران پیش از آغاز سفرحتما از طریق سامانه برخط ۱۴۱ از محورهای مواصلاتی وشرایط آب و هوایی مقصد اطلاع حاصل نموده و با اطمینان کامل از وضعیت فنی خودروهای شان سفر را آغاز کنند.