شناسهٔ خبر: 129903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۸۵درصد از مسافران خراسان رضوی از طریق حمل و نقل جاده‌ای

نشست خبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی امروز در نشستی خبری گفت: ۸۵درصد تردد مسافران نوروزی از طریق حمل و نقل جاده‌ای همچون خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی جاده‌ای بوده و بیشترین مهمانان ورودی به استان از تهران و خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، شهامت رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی امسال، طبق برنامه‌ریزی‌ها و پیش بینی‌های صورت گرفته حدود۸۵ درصد از طریق جاده به مشهد مشرف شدند و اوج ورود ۲۹ اسفند ماه بوده و تا روز گذشته یکم فروردین ۱۴۰۲، اوج خروج مربوط به ۲۶ اسفند ماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰درصد ترددهای خودروهای شخصی جاده‌ای درمحورهای خراسان رضوی مربوط به پلاک‌های استانی بوده است افزود: ۳۰ درصد مربوط به خارج استان بوده که هموطنان استان تهران با ۹.۶درصد بیشترین تردد را داشته و هموطنان استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شهامت افزود: از ۲۴اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲شب یکم فروردین ۱۴۰۲ بیشترین تردد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای محورهای کشور در خراسان رضوی اتفاق بوده است که در این حوزه بیشترین امار مربوط به مسافران استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی است.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی درخصوص ماندگاری مسافران خارج استان در خراسان رضوی گفت: پلاک هایی که از خارج استان به خراسان رضوی وارد شده‌اند بیش از یک روز در استان ماندگاری داشتند و بیشترین تردد محورهای استان مربوط به محور مشهد چناران و چناران به مشهد بوده است.

وی از رشد ۵۳درصدی ترافیک در محور قوچان نیز خبر داد و افزود: خودروهای شخصی در بازگشت باید لغزندگی جاده‌ها را مدنظر داشته باشند و مصوبه کاهش ده کیلومتر سرعت را نیز مورد توجه قرار دهند. ساعت اوج تخلف سرعت و اوج تصادفات در محورهای استان توسط دوربین‌های نظارتی از ساعات ۹تا۱۱ صبح و ۱۶تا۱۹ ثبت شده که بیشترین تصادفات نیز مربوط به همین ساعات است.

شهامت در ادامه خاطر نشان ساخت: ۷۰درصد تلفات جاده‌ای مربوط به هم استانی‌هایمان بوده و برای حفظ شرایط ایمنی بیشتر در محورهای فرعی و به ویژه جاده‌های روستایی با بخش‌داری‌ها تعامل و همکاری بیشتری ایجاد شده است.

وی در خصوص پیش فروش اینترنتی بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تاکید کرد: با پیش‌فروش اینترنتی سعی کردیم تا پاسخگوی تمامی نیاز مراجعان باشیم و با راه اندازی و فعال‌سازی سامانه لیست انتظار، مسافران بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند خدمات را دریافت کنند.

این نشست خبری در پایانه مسافربردی امام رضا (ع) مشهد و با حضور اصحاب رسانه و مسولانی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد معاون زیارت استانداری و توسلی مدیرکل دفتر خدمات رفاهی امور زائرین استانداری برگزار شد.