شناسهٔ خبر: 129936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه همزمان ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت های محلی در روستاها جهت بازگشایی مسیرها

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر سمنان.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه همزمان ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران و شورای راهبری وضعیت تصادفات و مدیریت بحران استان از وجود انبوه مسافران تا پایان هفته در استان سمنان خبر داد و گفت: از ظرفیت های محلی در روستاها جهت بازگشایی مسیرها استفاه گردد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه همزمان ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران و شورای راهبری وضعیت تصادفات و مدیریت بحران استان اظهار داشت: استان سمنان با توجه به معبر بودن و همچنین بارندگی های موجود؛ تا آخر هفته(جمعه) با انبوه مسافران مواجه است و از این‌رو لازم است فرمانداران شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های در مسیر اصلی، مساجد، مدارس و سوله های ورزشی را آماده نمایند تا مسافران احتمالی در راه مانده جهت استراحت به این اماکن هدایت شوند.

وی افزود: مدیران اجرایی استان در مواجه با مشکلات احتمالی در شهرستان‌ها سریعا با فرمانداران ارتباط برقرار نمایند و تمام توان خود را در جهت برطرف کردن مشکلات به کار گیرند.

حمیدی تصریح کرد: فرمانداران، ضمن اینکه نقاط پرحادثه شهرستان را نظارت می‌کنند تا در مواقع ضروری و ازدحام خودروها در آن مناطق، نیروهای کمکی به آن منطقه اعزام شود، صنوف کشیک‌های نوروزی را کنترل و مدیریت نمایند تا مسافران برای دریافت خدمات با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان باتاکید بر استفاده از ظرفیت‌های محلی در روستاها جهت بازگشایی مسیرها یادآور شد: با توجه به وزش باد و همچنین بارندگی های موجود لازم است شهرداران؛ غرفه های موجود در نمایشگاه‌ها را به صورت مناسب و ایمن تثبیت نمایند تا آسیبی به غرفه‌داران و محصولات آنان وارد نشود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این جلسه از ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و یادآور شد: استان سمنان به دلیل قرار گیری در محور زیارتی امام رضا(ع) در پیک اول سفرهای نوروزی شاهد حجم بالای تردد در باند جنوبی است و به همین دلیل نگاه ما نیز در این بازه بیشتر معطوف به مسیر رفت به سمت مشهد مقدس است و در پیک دوم سفرهای نوروزی نیز به دلیل بازگشت مسافران نوروزی به محل سکونتشان نظاره‌گر افزایش تردد در باند شمالی خواهیم بود که این اداره کل تلاش خواهد کرد تا با تشدید نظارت بر این محور سفر بی‌دغدغه‌ای را برای مسافران نوروزی فراهم آورد.

صداقت توضیح داد: همچنین سعی شده با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اجرای برنامه‌های پویا و جذاب در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در کنترل تردد برون شهری و کاهش تصادفات، حداکثر ترغیب برای ماندگاری مسافران صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به بارش برف در محورهای استان، برفروبی، نمک پاشی و اجرای دیگر عملیات راهداری، در کلیه راههای استان در حال انجام است تا هیچ‌گونه مشکلی برای تردد و استفاده از محورهای مواصلاتی استان وجود نداشته باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تاکید کرد: اکیپ های راهداری با تمام ظرفیت ماشین آلات و نیروی انسانی خود تا پایان تعطیلات در راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر هستند و آماده هرگونه خدمت رسانی به مسافرین و کاربران جاده‌ای هستند.