شناسهٔ خبر: 129946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش برف در روز های نخست سال جدید انجام شد؛

برف‌روبی بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راههای استان سمنان

برف روبی شهمیرزاد.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از باز بودن تمامی محورهای استان خبر داد و گفت: در پی بارش‌های روز دوم فروردین ماه بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راه اصلی، شریانی و روستایی برف‌روبی و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها ۳۴۰ تن نمک پاشی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف در روزهای ابتدایی سال جدید و اولویت برفروبی، نمک پاشی و اجرای عملیات راهداری در محورهای اصلی و فرعی، اقدامات برفروبی و نمک پاشی در کلیه راههای روستایی نیز انجام شد بطوریکه درحال حاضر هیچ گونه مشکلی در تردد این مسیرها وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به تداوم عملیات برفروبی در محورهای روستایی تاکید کرد و افزود: در پی بارش‌های روز دوم فروردین ماه این اداره کل با تمام توان و ظرفیت خود در سطح محورهای مواصلاتی مستقر و برای پاکسازی و ایمن سازی راه ها فعالیت داشته است و توانسته بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راه اصلی، شریانی و روستایی را برف‌روبی و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها ۳۴۰ تن نمک پاشی انجام دهد.

وی از محورهای شهمیرزاد-فولادمحله، دامغان-فولادمحله، سمنان-فیروزکوه، شهمیرزاد-چاشم-خطیرکوه، سمنان-دامغان محدوده گردنه آهوان و دامغان-معلمان محدوده گردنه رشم به عنوان محورهای پربارش استان یاد کرد و گفت: بارش برف در روز گذشته بسیاری از نقاط کوهستانی استان را سفیدپوش کرده اما تلاش راهداران منجر شد تا هیچ یک از محورها مسدود نباشد و کاربران جاده‌ای و مسافرین نوروزی بتوانند از تمامی راه‌های استان برخوردار باشند.

صداقت اضافه کرد: رانندگان توجه کنند در هنگام رانندگی احتیاط لازم به عمل آورده و هنگام تردد در محورهای سردسیر و کوهستانی حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به مردم و مسافران توصیه کرد: قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات لازم را کسب کنند.

به گفته وی، شهروندان با نصب نرم افزار ۱۴۱می توانند تصاویر جاده‌های استان را مشاهده و از آخرین وضعیت محورها اطلاع پیدا کرده و از مشکلات احتمالی در سفر جلوگیری کنند.