شناسهٔ خبر: 129981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین؛

۳۸۰ هزار خودرو از طریق محورهای مواصلاتی استان وارد یزد شدند

محمدی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: از ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین ۱۴۰۲ قریب ۳۸۰ هزار خودرو از طریق محورهای مواصلاتی استان وارد یزد شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، سید حسین محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: آمار خودروهای ورودی به استان یزد از ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین  به ۳۷۹ هزار و ۸۱۷ رسید.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (۳ فروردین) ۳۸ هزار و ۱۰۵ خودرو وارد یزد شده است افزود: از مجموع ترددهای انجام شده در این مدت ۲۶ هزار و ۳۷۵ تردد، توسط وسائل نقلیه سبک و ۱۱ هزار و ۷۳۰ تردد توسط وسائل نقلیه سنگین انجام شده است.

محمدی همچنین تعداد خودروهای خروجی از محورهای مواصلاتی استان از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۳ فروردین را ۴۰۳ هزار و ۴۹۶ خودرو ذکر و ابراز کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (۳ فروردین) ۴۳ هزار و ۹۶۰ خودرو از استان خارج که سهم وسائل نقلیه سبک ۳۰ هزار و ۹۲۳ خودرو و سهم وسائل نقلیه سنگین ۱۳ هزار و ۳۷ خودرو بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه  میانگین متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون ۱۹۳ ساعت بوده است تصریح کرد: میانگین سرعت متوسط خودروها از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

محمدی با بیان اینکه  میزان تردد در محورهای استان یزد در حال حاضر توسط ۹۲ ترددشمار فعال رصد می‌شود اظهار کرد: ساعت اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ساعت ۱۷ لغایت ۱۸ بوده است.

معاون راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شروع ماه مبارک رمضان میزان ورودی وسائل نقلیه به استان به‌مانند سراسر کشور با کاهش روبه‌رو بوده است.