شناسهٔ خبر: 130031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خبر داد؛

مراجعه بیش از ۱۱۰۰ ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی یزد در ایام نوروز

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مراجعه بیش از یک هزار و ۱۰۰ خودرو ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان یزد از ابتدای شروع طرح راهداری نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)، محمد رستگاری با بیان اینکه استان یزد دارای ۷ مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین فعال است اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون یک هزار و ۱۲۹ خودرو ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان که خودروهایی که فاقد هرگونه نقص فنی بوده‌اند موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد وسیله نقلیه مراجعه شده به مراکز معاینه فنی تعداد ۸۴۸ خودرو موفق شدند در همان مرحله اول موفق به دریافت برگه معاینه فنی شده و ۱۰۴ دستگاه خودرو نیز پس از رفع عیب موفق به دریافت برگه معاینه فنی شدند و ۱۷۷ خودرو نیز در این مراحل رد و موفق به دریافت برگه معاینه فنی نشدند.

رستگاری عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۳ مورد بازدید از مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر و ۶ مورد بازدید و بازرسی از مراکز معاینه فنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، نظارت‌های میدانی و سیستمی در جهت ارتقا ایمنی در تردد جاده‌ها و کاهش تصادفات انجام می‌شود تصریح کرد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها گامی در راستای ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی برداشته شود.