شناسهٔ خبر: 130038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

ثبت بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان همدان

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز گذشته بیش از ۷ میلیون هشت صد هزار تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز چهارم  فروردین امسال، هفت میلیون و هشت صد و پنجاه هزار تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است.

صادقی راد افزود: این آمار پارسال هفت میلیون و ۱۴۴ هزار مورد بوده که امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرترددترین مسیر استان، محور همدان به سه راهی بهار است، ادامه داد: ساعت اوج تردد وسائل نقلیه در جاده های استان بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ عصر گزارش شده است و بیشترین تعداد سرعت غیرمجاز در ساعت اوج، متعلق به محور کبودر آهنگ - سه راهی پایگاه نوژه بوده است.

صادقی راد یادآور شد: در نوروز امسال ۲۵ راهدارخانه با ۳۷۰ نیروی انسانی و ۳۱۵ عدد انواع ماشین آلات راهداری با ۱۱ اکیپ سیار مشغول خدمات رسانی هستند.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.