شناسهٔ خبر: 13006 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی:

تنها هشت درصد بودجه وزارت راه تخصیص یافته است

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با گذشت هفت ماه از سال ۱۳۹۴ تنها هشت درصد از بودجه ۶۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته و این در حالی است که تا پایان امسال برنامه این وزارتخانه پرداخت ۳۲۱۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، امیر امینی اظهار کرد: تخصیصی که تا این لحظه به صورت نقدی از خزانه دریافت کرده‌ایم و حدود ۸ درصد از کل اعتبارات سال ۱۳۹۴ بوده است. از منابع عمومی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و از ردیف‌ها هم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم که جمعا حدود ۱۲ درصد است.

وی درخصوص بدهی پیمانکاران گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه سال ۱۳۹۳ باقی مانده که در حال رایزنی با بانک مرکزی برای حل این مشکل هستیم که اگر حل شود این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت می کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی هم‌چنین درباره مبالغ باقی‌مانده بودجه وزارتخانه گفت: هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه را سازماندهی کرده‌ایم و داریم از اسناد سال ۹۴ به پیمانکاران پرداخت می کنیم که در شهریورماه منتشر شده است. هزار میلیارد تومان دوم هم دارد به خزانه می‌رود که ان‌شاءالله با ارایه لیست طرح‌ها و پروژه‌ها منتشر می‌شود.

امینی با بیان این‌که قرار است بعد از هزار میلیارد تومان دوم، هزار میلیارد تومان سوم هم داده شود گفت: قرار بوده هزار میلیارد تومان دوم و سوم همزمان باشند اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی پول را به نوبت دیگری موکول کرد که در صورت همکاری این سازمان، ممکن است ظرف دو سه ماه آینده این اتفاق بیفتد؛ چرا که باید قبل از پایان سال و حداکثر تا آبان ماه پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در مقابل ۸۰۰ میلیارد تومانی که تخصیص گرفته ایم نزدیک ۱۲۱۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کرده‌ایم که از ۱۴ سازمان زیرمجموعه‌ی وزارتخانه فقط ۴ دستگاه تخصیص گرفته‌اند و ۱۰ دستگاه دیگر تخصیصی دریافت نکرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی درباره دستگاه‌هایی که اعتبارات را دریافت کرده‌اند گفت: مبلغ کمی را سازمان راهداری گرفته، شرکت ساخت بیشتر مبلغ را گرفته، بخشی را اداره کل استان‌ها گرفته‌اند و در حد ۳۸ میلیون تومان هم شرکت راه آهن گرفته که خیلی کم است. /

نظر شما