شناسهٔ خبر: 130131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان:

کاهش تصادفات جاده‌ای به کار جهادی نیاز دارد

گلستان استاندار گلستان با اشاره به آمار بالای تصادفات نوروزی استان بویژه برای خودروهای بومی گفت که برای کاهش این امر به فرهنگ سازی ویژه و کار جهادی نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، علی محمد زنگانه استاندار گلستان در سومین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: برای تحقق این مقوله لازم است که دستگاههای متولی پا ی کار ویژه برای ظرفیت سازی باشند.

وی ادامه داد: در بخش درون شهری هم نیازمند کار و بحث جدی با فرمانداران و شهرداران هستیم.

زنگانه به دستگاههای خدمات رسان تاکید کرد که در این ایام با لباس فرم و خودروهای چراغ گردان در نقاطی را که پلیس تعیین می کند مستقر شوند تا عامل بازدارنده ای برای تصادفات باشند.

استاندار گلستان از تلاش هایی که در مجموعه خانواده وزارت راه و شهرسازی در استان اتفاق افتاده تقدیر کرد و گفت: این اقدامات در دولت سیزدهم قابل قیاس از نظر تعداد و کیفیت نیست.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت که همسان سازی فناوری های روز براساس تعداد وسایل نقلیه و عرض شانه راهها که مطالبات بحق مردمی است نقش موثری در کاهش تصادفات دارد.

جلال ایری افزود: برای تحقق این مساله هم به ساختاری منسجم نیاز داریم که لازم است نمایندگان در بودجه ریزی و مقامات دیگر بنا بر موقعیت خود انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری گلستان هم با بیان گزارشی از ترددها و میزان تصادفات گفت: برابر این آمار گلستان از جمله استان هایی است که بیشترین ترددهای بین استانی را در کشور در ایام نوروز داشته است.