شناسهٔ خبر: 130167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری در نقاط پرحادثه

سلیمی معاون راهداری کرمانشاه معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: حضور گشت‌های راهداری در نقاط پرحادثه با چراغ‌های گردان خطر را نمایان و همچنین در آرام‌سازی ترافیک‌ها به شهروندان کمک می‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) علی سلیمی گفت: حضور گشت های راهداری در نقاط پرحادثه با چراغ های گردان وجود خطر را به کابران جاده اعلام و در آرام سازی ترافیک های جاده به شهروندان کمک می کنند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای ایام تعطیلات نوروز گفت: خط‌کشی راه‌ها، آشکارسازی، ایمن‌سازی نقاط پرحادثه، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و اصلاح سیستم‌های روشنایی در طول مسیرها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خط‌کشی محورهای پر تردد استان و کریدور گردشگری انجام شده است، افزود: اصلاح قنو جاده، شانه سازی جاده، پاک‌سازی محورهای استان از نخاله و ضایعات، اصلاح شیب‌شیروانی و... از دیگر اقدامات ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه است.

سلیمی در خصوص نقاط پرحادثه استان کرمانشاه توضیح داد: استقرار گشت‌های راهداری در نقاط پر تصادف برای راهنمایی به کاربران جاده انجام شده و با حضور شبانه روزی در نقاط پرحادثه با چراغ‌های گردان، مشکل را نمایان می‌کنند و همچنین آرام‌سازی ترافیک‌ها رانندگان راهنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: در مواقع بحران، سیل، حوادث، آب‌گرفتگی و... ضمن توجه به هشدارهایی که توسط دستگاه‌های خدمات رسان داده می‌شود، با سرعت مطمئن و توجه به جلو به رانندگی بپردازند توجه به هشدارهای هواشناسی نیز از الزامات است.

معاون راهداری در پایان افزود: اگر رانندگان و مسافران در راه‌ها با مشکل مواجه شدند می‌توانند با تلفن گویای ١۴١ تماس بگیرند، همچنین در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند از طریق این تلفن گویا از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.