شناسهٔ خبر: 130284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

رعایت اصول و قواعد خاص رانندگی در ماه رمضان ضروری است

حسن کحال زاده اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جرحی در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ در ساعات نزدیک به افطار حادث شده است گفت: مطابق با توصیه‌های رئیس پلیس‌راه استان، رانندگان از عجله و شتاب در این ساعات خودداری نموده تا شاهد حوادث تلخ در این ماه مبارک نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان و همشهریان مؤمن و خداجو به ذکر چند نکته پیرامون رانندگی روزه‌داران در این ایام پرداخت.  

وی اذعان داشت: مطابق با توصیه‌های رئیس پلیس راه استان اصفهان رانندگی در ماه مبارک رمضان به واسطه شرایط جسمی خاص روزه‌داران نیازمند رعایت برخی اصول و قواعد خاصی است.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در عصرهای ایام ماه مبارک رمضان خستگی و خواب آلودگی به دلیل بیداری سحرگاهی و ضعف و بی حالی شامگاهی عامل مهمی است که باید به آن توجه شود و حتی المقدور نباید در این حالت پشت فرمان قرار بگیریم.  

وی افزود: بخصوص رانندگانی که به سمت غرب و یا همان غروب آفتاب رانندگی می‌کنند بیشتر متاثر از گرما و نور مستقیم خورشید خواهند بود ‌که به واسطه این خستگی گاهی از میزان دید آنها کاسته شده و حوادث احتمالی را زمینه سازی خواهد کرد.  

کحال‌زاده در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات جرحی در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ در ساعات نزدیک به افطار حادث شده است به رانندگان توصیه می‌شود از عجله و شتاب بی مورد در این ساعات خودداری نموده تا شاهد حوادث تلخ در این ماه مبارک نباشیم.