شناسهٔ خبر: 13046 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امینی در شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل برنامه ششم مطرح کرد:

نقشه عملیاتی ایمنی حمل‌ و نقل تا دی ماه تهیه می‌شود/ تاکید بر ایجاد حمل‌ونقل یکپارچه

جلسه شورای عالی حمل و نقل معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تهیه سیاست‌گذاری کلان و تهیه نقشه عملیاتی ایمنی را دو سیاست کلان وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیر امینی در شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل برنامه ششم که با ریاست وزیر راه و شهرسازی و حضور معاونان وزیر در بخش حمل‌ونقل برگزار شد با تأکید بر حمل‌ونقل یکپارچه برون‌‌شهری و درون‌شهری اظهار کرد: از نمایندگان وزارت کشور درخواست می‌کنم در کمیته‌های تخصصی جاده‌ای، ریلی و هوایی شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل حضور مستمر داشته باشند؛ چراکه ایجاد حمل‌ونقل یکپارچه یکی از اولویت‌های نخست در وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: اتصال حمل‌ونقل جاده‌ای با ریل، اتصال شبکه جاده‌ای با بنادر، ایجاد لجستیک پارک‌ها و ارتباط با مرزهای زمینی ازجمله مواردی است که باتوجه به اهمیت آنها، باید به‌طور خاص در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به توسعه حمل‌ونقل هوشمند اشاره کرد و افزود: دراین‌خصوص باید یک سیاست‌گذاری جامع وجود داشته باشد.

امینی درباره لجستیک‌پارک‌ها نیز گفت: در بخش لجستیک پارک‌ها نیز سازمان‌های زیادي دخیل هستند که در جایگاه و رتبه ایران در این حوزه نقش به‌سزایی دارند؛ بنابراین می‌توانیم برای افزایش بهره‌وری و ارتقاء شاخص‌های LPI در حوزه لجستیک در برنامه ششم توسعه،امیدوارم باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سیاست‌گذاری کلان در حوزه حمل‌ونقل براساس خروجي‌هاي مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل پس از تأييد کارگروه تلفیق شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، در شورا مطرح و به تصویب خواهيد رسيد. سپس بر آن اساس برنامه‌ريزي پيش‌رو در دوران برنامه ششم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اميدواريم نقشه عملیاتی (Action plan) حوزه ایمنی تا دی ماه سال‌جاری توسط مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی تدوین و به تصويب كميسيون ايمني راه‌های كشور برسد تا بتوان از خروجی آن در برنامه ششم استفاده کرد./

نظر شما