شناسهٔ خبر: 130470 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی آزمایشگاه تمام‌مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها/ تردد بیش از ۳۵ میلیون نفر در جاده‌های کشور

استقرار اکیپ های متعدد راهداری در نقاط پر خطر جاده های هرمزگان راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها، تردد بیش از ۳۵ میلیون نفر در جاده‌های کشور، تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت حمل و نقل جاده‌ای در ستاد تنظیم بازار بعد از ایام نوروز، بخشی از مهمترین‌ اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

جابجایی بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در مدت ۱۲ روز

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روزه را بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است.

افندی‌زاده گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای با رشد ۴‌.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۶ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۲ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت حمل و نقل جاده‌ای در ستاد تنظیم بازار بعد از ایام نوروز

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تلاش برای اجرایی شدن سامانه نوبت‌دهی آنلاین در تمامی پایانه‌های مرزی از فعالیت شبانه‌روزی بیش از ۹ هزار ناوگان و ۱۲ هزار نفر به شکل شبانه‌روزی در ایام نوروز و صدور بیش از ۹۰ درصد بارنامه‌ها به شکل الکترونیکی خبر داد.

تردد بیش از ۳۵ میلیون نفر در جاده‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام تردد بیش از ۳۵ میلیون مسافر در جاده‌های کشور در ایام نوروز تاکنون سنگین‌ترین محورهای مواصلاتی کشور را از نظر حجم تردد شامل آزادراه های تهران- قزوین، تهران-ساوه، تهران-قم، قزوین و رشت برشمرد.

راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی راه‌اندازی آزمایشگاه تمام مقیاس بارگذاری سریع روسازی راه‌ها و استفاده از قیرهای اصلاح شده را از جمله مهمترین فعالیت‌های آن مرکز درحوزه راه برشمرد.

احداث چند تقاطع غیر همسطح و مسیر جایگزین در مقاطع پرحادثه کرمانشاه

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه از ساخت چند تقاطع غیرهم‌سطح و مسیر جایگزین در مقاطع پرحادثه و خطرناک استان بعنوان بخشی از اقدامات این اداره کل در سال جاری خبر داد.

کاهش حوادث جاده‌ای در محور ایلام به مهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: با آماده سازی تونلهای اول و دوم محور ایلام مهران و مسیر ورودی و خروجی آنها برای هدایت اضطراری ترافیک در ایام نوروز شاهد کاهش حوادث رانندگی در این مسیر نسبت به سنوات گذشته هستیم.

افزایش ۵۹ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۵۹ درصدی تردد در محورهای مواصاتی اردبیل از ۲۴ اسفند گذشته تا سوم فروردین سال نو خبر داد.

تردد بیش از ۹میلیون و ۱۸۳هزار خودرو از راه های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای اجرای طرح نوروز۱۴۰۲ تا پایان روز چهارم فروردین ۹ میلیون و۱۸۳ هزار و ۵۲۲ تردد در راه‌های این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد کاهش داشته است.

تردد بیش از ۸ میلیون وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی گفت: تردد وسائل نقلیه در جاده های آذربایجان غربی طی نوروز ۱۴۰۲ مرز ۸ میلیون را رد کرد.

رشد ۱۰۰ درصدی تردد مسافر خارجی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد ۱۰۰ درصدی تردد مسافر خارجی از پایانه های مرزی استان طی نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی تردد در جاده های کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۶ فرودرین ۱۴۰۲ بیش از ۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.