شناسهٔ خبر: 130521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تاکید کرد؛

راه‌های روستایی نیازمند نگهداری‌های مداوم و به روز هستند

بازدید.jpg معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با سفر به روستاهای جنوب بخش مرکزی سمنان بر بهبود وضعیت رفت و آمد مردم تاکید کرد و گفت: راه‌ها و به‌خصوص راه‌های روستایی به لحاظ اهمیت استراتژیکی و تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از حد و هزینه‌کردهای زیاد، نیازمند نگهداری‌های مداوم و به روز هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در حاشیه سفر خود به روستاهای جنوب بخش مرکزی سمنان با تاکید بر بهبود وضعیت رفت و آمد مردم اظهار داشت: خدمات زیربنایی مانند راه‌های ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه‌ای جوامع مختلف محسوب شده و این مساله همواره مورد توجه بوده و از آن به عنوان رکن مهم توسعه یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کشور ما، به‌خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله روستاهای محروم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و امروزه نیز شاهدیم که هیچ روستایی از عملیات عمرانی تاکنون محروم نمانده است.

حمیدی افزود: اگرچه وضعیت راه‌های روستایی، به‌خصوص آسفالته سمنان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است اما به لحاظ کلی بیشتر این جاده‌ها نیازمند مرمت و رسیدگی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان توضیح داد: بدون شک احداث هر عملیات عمرانی نیازمند حفظ و نگهداری است و در این رابطه، راه‌ها و به‌خصوص راه‌های روستایی به لحاظ اهمیت استراتژیکی و تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از حد و هزینه کردهای زیاد، نیازمند نگهداری‌های مداوم و به روز هستند.

وی در ادامه حل مشکلات روستاها را در اولویت دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: باید همه همراهی لازم را داشته باشند تا همزمان با سفرهای شهرستانی برای مشکلاتی که مردم را درگیر کرده است راهکارهای مناسب و کارشناسی شده اندیشیده و اجرا شود.

حمیدی یادآور شد: بخش مهمی از پیگیری‌های ما در این سفر به وعده‌هایی اختصاص می‌یابد که در گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی داده اما عملیاتی نشده است، لذا در رفع مشکلات اهالی روستاهای جنوب سمنان بسیار مصمم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: دولت سیزدهم نگاه توسعه محور به روستاها دارد و این مهم باید در استان سمنان نیز به درستی پیگیری و اجرا شود زیرا برخورداری از خدمات مطلوب حق روستاییان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت این قبیل روستاها می‌تواند منابع جدید درآمدی ایجاد کرده و به رشد و توسعه آنها کمک کند و قطعا با فعال‌سازی اقتصاد روستا شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها خواهیم بود.

شایان ذکر است در این سفر فرماندار سمنان و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمنان نیز وی را همراهی کردند.