شناسهٔ خبر: 130556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ روز سال‌جاری؛

تردد بیش از ۶ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶ میلیون و ۱۹۸ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تردد کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)  فریبرز کرمی اظهار داشت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا نهم فروردین ماه تردد در محورهای مواصلاتی استان ۶ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۸ خودرو بوده که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.  

وی عنوان کرد: در این مدت در مجموع ۴۷۷ هزار و ۲۸ تردد ورودی به استان داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است و تردد خروجی در راه‌های استان ۴۷۳ هزار و ۹۲ خودرو ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کرمی گفت: تردد وسایل نقلیه سبک طی این مدت پنج میلیون و ۶۳۱ هزار و ۸۸۷ خودرو با رشد ۱۱ درصدی و تردد وسایل نقلیه سنگین ۵۶۶ هزار و ۱۶۱ خودرو بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۶۴۵ اتوبوس در این مدت در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند افزود: متوسط تردد ساعتی نیز ۲۶ هزار و ۲۶۱ مورد ثبت شده است.

وی افزود: راهداری استان در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی با تمام امکانات آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در دو ایستگاه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از هموطنان و مسافران جاده‌ای خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌های مسافربری و شرکت‌های حمل‌ و نقل را به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.